Eğitim programı ve unsurları
dc.contributor.advisor | Sönmez, Selami | |
dc.contributor.author | Ayvaz, Zeynep | |
dc.date.accessioned | 2021-04-26T19:35:44Z | |
dc.date.available | 2021-04-26T19:35:44Z | |
dc.date.submitted | 2001 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/541673 | |
dc.description.abstract | VII ÖZET YÜKSEK LİSANS TEZİ EĞİTİM PROGRAMI VE UNSURLARI Zeynep AYVAZ Danışman: Yrd.Doç.Dr. Selami SÖNMEZ 2001 - SAYFA:241 Jüri : Yrd.Doc.Dr. Selami SÖNMEZ Eğitim ve öğretim faaliyetlerinin planlanması ve belli programlar çerçevesinde sürdürülmesi, etkili bir eğitim-öğretim için gereklidir. Eğitim programı ve unsurlarını tanıtan bu çalışma altı bölümden oluşmaktadır. Giriş niteliği taşıyan I. Bölümde programın tanımı ve program çeşitlerine yer verilmiş; eğitim programının faydaları, özellikleri, dayandığı temeller açıklanmaya çalışılmıştır. Hedeflerin yer aldığı II. Bölümde hedeflerin gerekliliği, kimlerce ve nasıl saptandığı, hedef ve hedef davranış yazmada dikkat edilecek noktalar üzerinde durulmuş ve kısaca bilişsel, duyuşsal ve psikomotor alanlarda yapılan sınıflamadan bahsedilmiştir. III. Bölümde eğitim programın önemli unsurlarından biri olan içerikten bahsedilmiştir. İçeriğin düzeni, öğrenme ile içerik, hedef davranışlarla içerik arasındaki bağlantıdan söz edilmiştir. Eğitimsel etkinliklerin sonuncul amacı öğrenci gelişiminin sağlanmasıdır. Öğrenci gelişimi ise büyük ölçüde eğitim programlarının ve bunların uygulanması sırasında yer alan öğrenme ve öğretme süreçlerinin etkililiğine bağlıdır. İşte bu nedenle IV. Bölüm öğrenme yaşantıları ve eğitim durumları ile ilgilidir. Öncelikle etkili eğitim durumlarının oluşturulabilmesi için gerekli olan geçerli öğrenme, öğrenme yaşantısı, öğretme ve öğretim, öğretme ilkeleri ile geçerli yaşantıların özellikleri anlatılmış, bu yapı üzerine eğitim durumları ve eğitim durumlarının nasıl düzenleneceği belirtilmiştir. Öğreticinin eğitimsel yaşantıları planlarken bunları öğrencilerine nasıl aktaracağım belirlemesi, başarıya ulaşmak için önemlidir. Burada devreye öğrenme- öğretme yaklaşımları, öğretim yöntem ve teknikleri girer. V. Bölüm öğrenim ve öğretim yolu olarak ifade edebileceğimiz yaklaşım, yöntem ve tekniklerle ilgilidir. Son bölüm genel olarak ölçme ve değerlendirme konularını kapsamaktadır. Eğitim kurumlarının daha iyi ürün elde etmek için belli programlan uyguladığı düşünülürse bu ürünün değerlendirilmesi kaçınılmazdır. Ölçme olmaksızın değerlendirmenin yapılamayacağı gerçeğinden hareketle VI. Bölüm ölçme, ölçek, değerlendirme kavramları ile ölçme aracında bulunması gereken nitelikler, testler, değerlendirme türleri ve değerlendirme durumlarının düzenlenmesi konusunda bilgi vermektedir. | |
dc.description.abstract | VIII ABSTRACT GRADUATE THESIS CURRICULUM AND ITS ELEMENTS Zeynep AYVAZ Supervisor: Asist.Prof.Dr. Selami SÖNMEZ 2001 - PAGE: 241 Jury : Asist.Prof.Dr. Selami SÖNMEZ To plan activity of education and instruction and to continue in an evident programs are necessary for an effective education-instruction. This thesis is presented curriculum and its elements that contains six parts. In first part; definition of program and kinds of program were related and curriculums' advantages, specialities and basic principle were tried to explain. Second part; contains objectives that was explained necessity of objectives, how to be fixed and writing of behavioral objectives points of paying attention. Brefly; taxonomy of cognitive, affective and psychomotor domains was mentioned. In the third part; content was mentioned that is one of important elements of curriculum. Order of content, connection with learning and content, connection with behavioral objectives and content were explained. In the result of educational activities; to be provided devolopment of student in expected. Devolopment of student is commited to curriculum and effectiveness of teaching and learning process -that is located in it's at the right time of application- In this connection part four is related to learning experiences and learning situations. Firstly, the valid learning that is necessary to be formed effective education situations, learning experiences, teaching and instruction, teaching principle and specialities of valid experienced were explained, so situations of education and how to arrange them are explained. Part five is related to the approach, method and technigue of learning and teaching. The last part contains subject of measurement and evaluation in general. Part six gives information consepts of measurement, scale, evaluation, tests, kinds of evalution and arranging of situation of evaluations subjects. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Eğitim programı ve unsurları | |
dc.title.alternative | Curriculum and its elements | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Education programs | |
dc.subject.ytm | Measurement and evaluation | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Learning methods | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Program development | |
dc.identifier.yokid | 133367 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 109347 | |
dc.description.pages | 241 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |