Show simple item record

dc.contributor.advisorGök, Şahin
dc.contributor.authorYazar, Ulvican
dc.date.accessioned2021-04-26T19:35:41Z
dc.date.available2021-04-26T19:35:41Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/541621
dc.description.abstractIV ÖZET YÜKSEK LİSANS TEZİ OKUMA STRATEJİLERİYLE ETKİLİ OKUMA DERSİ ÖĞRETİMİ. Ulvican YAZAR Danışman: Yrd. Doç. Dr. Şahin GÖK 2001 -PAGE: 75 Jüri : Yrd. DoÇ. Dr. Şahin GÖK Jüri : Doç. Dr. İbrahim YEREBAKAN Jüri : Yrd. DoÇ. Dr. Mehmet TAKKAÇ Bu çalışma, okuma parçalarının yeterli derecede anlaşılması için gereken temel okuma stratejilerini sunmaya çalışır. Bu stratejiler ön okuma, okuma sırasında ve okuma sonrasındaki evreler içinde değerlendirilir. Geleneksel okuma öğretimi uygulanmasında; öğretmenler, tüm sınıfla birlikte sadece okuma parçasını okur ve parçanın sorularını yanıtlarlar. Ve de bu metodu kullanarak okuma dersinin etkili bir şekilde öğretildiğine inanırlar. Bana göre; bu tarz okuma dersi, okuma öğretiminde etkili bir yol değildir. Okuma dersinin verimli bir şekilde öğretilmesi için, öğretmenler okuma stratejilerini öğretmeli ve bunların kullanılmasını sağlamalıdırlar. Ancak bu şekilde öğretilen okuma dersi etkili ve verimli olur. Bu nedenle, okuma stratejilerinin kullanıldığı okuma dersleri, okuma stratejilerinin kullanılmadığı okuma derslerine göre daha etkili ve verimli olur hipotezi savunulmaktadır. Bu hipotezi desteklemek için, iki homojen gurup oluşturmak amacıyla dört okuma sınıfı arasında bir ön test uygulandı. Beş hafta boyunca denek guruba okuma dersi okuma stratejileri öğretilerek ve uygulanarak yapıldı. Kontrol gurubuna ise okuma dersi bu stratejiler öğretilmeden ve uygulanmadan yapıldı. Yani kontrol gurubunda geleneksel metot kullanıldı. Beş haftalık çalışmadan sonra sonuçları değerlendirmek için son test yapıldı. Her iki gurubun sonuçlarını karşılaştırmak için bir t-test uygulandı, ve istatistiksel olarak önemli farklılıklar bulundu. Bu sonuçlara göre kontrol gurubun ortalaması: 55,00 ve test gurubunun ortalaması: 64,00 t-değeri: - 2,367 ve p<0,005 bulunmuştur. Sonuç olarak, okuma stratejileri kullanılarak yapılan okuma dersleri, bu stratejilerin uygulanmadığı, yani geleneksel metodun kullanıldığı okuma derslerine göre daha etkili olmuştur. Böylece hipotezimiz doğrulanmıştır.
dc.description.abstractV ABSTRACT MASTER THESIS TEACHING READING EFFECTIVELY WITH READING STRATEGIES. Ulvican YAZAR Supervisor: Assist. Prof., Dr. Şahin GÖK 2001-PAGE:75 Jury : Assist. Prof. Dr. Şahin GÖK Jury : Assoc. Prof. Dr. İbrahim YEREBAKAN Jury : Assist. Prof. Dr. Mehmet TAKKAÇ This study tries to offer basic reading strategies that has to be mastered to comprehend the text adequately. It discuses reading strategies at pre-reading, while reading, post reading. In traditional teaching reading procedure teachers just read the reading passages and answer the comprehension questions with the whole class. By using this method, they think that reading lesson is thought effectively. For me this kind of reading lesson is not effective way of teaching reading. To teach reading effectively, teachers should teach and make students use these reading strategies. By doing this reading lessons become effective. Thus, it was hypothesised that it was hypothesised that using reading strategies make the reading lessons more effective than those which do not use reading strategies To support this hypothesis, a pre-test was applied among four reading classes to form two homogeneous groups. During five weeks, the testing group were taught reading with reading strategies but the control group were thought without these reading strategies. With the control group only traditional way was used. After a five- week-study, a post-test was applied to evaluate the results. A t-test was used to compare the results of both groups and a statistically significant difference was found. The mean of control group is 55,00 and the mean of testing group is 65,00, T-value = -2,367, and P<0,05. We conclude that reading lessons which are thought by using reading strategies are more effective than those which are thought by using traditional ways. Thus our hypothesis is accepted.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleTeaching reading effectively with reading strategies
dc.title.alternativeOkuma stratejileriyle etkili okuma dersi öğretimi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmReading strategies
dc.subject.ytmReading
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmStudy of languages
dc.subject.ytmForeign language learning
dc.identifier.yokid111642
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid109213
dc.description.pages75
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess