Vocabulary teaching and learning through learning styles
dc.contributor.advisor | Gök, Şahin | |
dc.contributor.author | Kayintu, Ahmet | |
dc.date.accessioned | 2021-04-26T19:35:40Z | |
dc.date.available | 2021-04-26T19:35:40Z | |
dc.date.submitted | 2001 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/541609 | |
dc.description.abstract | ÖZET YÜKSEK LİSANS TEZİ ÖĞRENME BİÇEMLERİNE DAYALI KELİME ÖĞRETİMİ VE ÖĞRENİMİ Ahmet KAYINTU 2001 -SAYFA: 115 Jüri : Yrd. Doç. Dr. Şahin GÖK Bu çalışmada öğrenme biçenlerinin belirlenmesi ve öğrenme biçemlerine uygun olarak hazırlanan öğretim metan/eliyle kelime öğretimi amaçlanmıştır. Ayrıca sözlük tanıma düzeyinde kelime öğretimi başarısının test edilmesi hedeflenmiştir. Toplanan veriler Bingöl Lisesi'nde yapılan deneysel çalışmalardan elde edilmiştir. Veri toplamak için iki öğrenme biçemi belirleme aracı ve bir son test uygulanmıştır, öğretim metaryeli ve bunu takip eden öğretim, öğrencilerin daha önce belirlenen öğrenme biçemlerine uygun bir şekilde uygulanmıştır. Biri görsel diğeri duyusal olmak üzere iki tür öğretime yer verilmiştir. Öğrenme biçemini belirleme testinin sonuçlan öğrencilerin öğrenme biçemlerinin güvenilir bir şekilde belirlenebileceğini göstermiştir. Aynı zamanda öğrencilerin öğrenme tarzlarına uygun olarak hazırlanan ve uygulanan öğretim meteryalinin, öğrencilerinin kelime öğrenimi tanıma düzeyinde arttığı gözlenmiştir. Bir başka deyişle öğrencilerin kendilerine özgü öğrenme biçemleri uygun öğretimle daha iyi öğrendiklerini kanıtlamıştır. Bu da öğrencilerin öğrenme biçemlerinin güvenli bir bir biçimde belirlenebileceğine dair hipotezin geçerli olduğunu ortaya koymuştur. | |
dc.description.abstract | II ABSTRACT MASTER THESIS TEACHING AND LEARNING VOCABULARY THROUGH LEARNING STYLES Ahmet KAYINTU Supervisor : Asistant Prof. Dr. Şahin GÖK 2001 -PAGE: 115 Jury Asistant Prof. Dr. Şahin GÖK In this study it is aimed at diagnosing students' learning styles and teaching vocabulary through preparation and implementation of instructional materials appropriate to these specified learning styles. Also, it is aimed to test the success of teaching of vocabulary at recognition level.The data collected were obtained from experimental studies in Bingöl High School To collect the data, two learning style idendification instruments and a posttest was implemented. Instruction materials and the following instruction were designed and implemented in accordance with the students' previously determined learning styles. Two types of instruction, the visual and the auditory one, were implemented. The results of learning- style-identification instruments demonstrated that students' learning styles can be diagnosed quite reliably, it was observed that the preparation and implementation of instructional materials geared to students' learning styles can enhance vocabulary learning at recognition level. In other words, the study has proved to some extent that students can learn better when they are taught through the specific channels which reflect their specific learning styles. This means that the hypothese that students' learning styles can be diagnosed reliably, was accepted. And a the other hypothese that vocabulary learning at recognition level can be improved through gearing the preparation and implementation of instructional materials to students' previously determined specific learning styles, and thus learning in general can be enhanced, was also accepted. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | Vocabulary teaching and learning through learning styles | |
dc.title.alternative | Öğrenme biçemlerine dayalı kelime öğretimi ve öğrenimi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Vocabulary learning | |
dc.subject.ytm | Learning methods | |
dc.subject.ytm | Learning | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.identifier.yokid | 111836 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 109214 | |
dc.description.pages | 115 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |