Show simple item record

dc.contributor.advisorBeydoğan, Ömer
dc.contributor.authorDemir, Özden
dc.date.accessioned2021-04-26T19:35:40Z
dc.date.available2021-04-26T19:35:40Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/541601
dc.description.abstractBu araştırmada anasınıflarında uygulanan programın, program tasan ve uygulamasında yer alan unsurlara uygunluğu ayrıca programın uygulanmasında karşılaşılan yetersizliklerin nasıl giderileceği öğretmen görüşleri çerçevesinde incelenmeye çalışılmıştır. Kullanılan veriler Erzurum Milli Eğitim bünyesinde yer alan anaokulu ve anasınıflarında çalışan öğretmenlerden anket yöntemiyle elde edilmiştir. Bu veriler üzerinde Khi kare (x2), frekans, yüzdelik (%), Contigency katsayısı gibi istatistiksel işlemlerden yararlanılıp, yorumlamalar yapılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre anasınıfı programında yer alan hedef, öğrenme öğretme etkinlikleri, oyun, fen ve tabiat çalışmaları, müzik, iş etkinlikleri, okuma yazmaya yönelik temel hazırlık çalışmaları ve değerlendirme çalışmalarının yeterli olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ancak araştırmamızın bulgularına göre; anasınıflarının yeterli araç-gereç ve materyallere, sahip olmadığı ayrıca programda yer alan bazı konulara uygun hedef ve hedef davranışların bulunmadığı ortaya çıkmıştır.
dc.description.abstractIn this research, the appropriateness of the programme, which is used in the kindergarten classes, to the programme draft and the elements which are included in its application, has been studied. Besides this, how the insufficiency in the application of the programme can be solved has also been studied in this research To reach this aim, the kindergarten programme has been evaluated from the view of teachers. The used dates have been gained by using the questioneire method to the kindergarten teachers of Erzurum National Education. Some conclusions and comments have been reached on these dates by using statistical operations such as Khi square, frequency, percentage Contigency coefficient According to the gamed dates in the research; it has been understood that the target used in the kindergarten programme, the activities of learning and teaching, game, science and nature activities and studies, music, hand work activities, the basic preparation for reading and writing, and the evaluation studies are satisfactory. But according to the results of the research, it was found that the kindergartens do not hare enough materials and equipment. On the other hand, it was also found that there aren't suitable target and behaviour for some subjects which are included in the programme.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAnasınıfı programının öğretmen görüşleri çerçevesinde değerlendirilmesi
dc.title.alternativeThe Evaluation of the kindergarden class programmes in the cırcumstances of teacher views
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmProgram evaluation
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmNursery classes
dc.subject.ytmTeachers
dc.identifier.yokid133440
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid109349
dc.description.pages170
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess