Cumhuriyetten günümüze ilköğretim sosyal bilgiler programındaki değişmelerin değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Özdemir, Ünal | |
dc.contributor.author | Nalçaci, Ahmet | |
dc.date.accessioned | 2021-04-26T19:35:34Z | |
dc.date.available | 2021-04-26T19:35:34Z | |
dc.date.submitted | 2001 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/541482 | |
dc.description.abstract | ÖZET YÜKSEK LİSANS TEZİ CUMHURİYETTEN GÜNÜMÜZE İLKÖĞRETİM SOSYAL BİLGİLER PROGRAMINDAKİ DEĞİŞMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ Ahmet NALÇACI Danışman : Yrd. Doç. Dr. Ünal ÖZDEMİR 2001- SAYFA: 177 Jüri : Yrd. Doç. Dr. Ünal ÖZDEMİR : Yrd. Doç. Dr. Oğuz GÜRBÜZTÜRK : Yrd! Doç. Dr. Fevzi ŞAHİN Bu araştırma ile Cumhuriyetten günümüze ilköğretim sosyal bilgiler programındaki değişmelerin değerlendirilmesi yapılmaya çalışılmıştır. Araştırmada genel olarak; - Sosyal Bilgiler dersi ile ulaşılması düşünülen amaçlardaki değişmeler nelerdir? - Sosyal Bilgiler programının konularında ne tür değişmeler olmuştur? - Sosyal Bilgiler programının uygulama sürecindeki öğretme-öğrenme yaşantıları ile ilgili düzenlemelerde ne tür değişmeler olmuştur? - Sosyal Bilgiler programı ile ilgili yapılacak değerlendirmelerde uygulamaya yön verecek şekilde ne tür düzenlemeler yapılmıştır? Sorularına yanıt aranmaya çalışılmıştır. Araştırma dört bölümden oluşmaktadır. I. Bölümde `Araştırmanın Kuramsal Temelleri` belirlenmiş, II. Bölümde `Araştırmanın Yöntemi`, III. Bölümde `Bulgular ve Yorumlar` ortaya konulmuştur. IV. bölümde ise `Sonuçlar ve Öneriler` bulunmaktadır. Araştırma sonunda hazırlanan programlarda programın öğelerini oluşturan amaçlar ve eğitim durumlarıyla ilgili değişikliklerin yapıldığı, ancak değerlendirme öğesinin ihmal edildiği sonucuna ulaşılmıştır. | |
dc.description.abstract | VI ABSTRACT MASTER THESIS EVALUATION OF THE CHANGES IN TEACHING SOCIAL SCIENCES IN PRIMARY SCHOOLS BEGINNING FROM THE FOUNDATION OF REPUBLIC Ahmet NALÇACI Advisar : Assistant Prof. Ünal ÖZDEMİR 2001-Page : 177 Jury : Assistant Prof. Ünal ÖZDEMİR : Assistant Prof. Oğuz GÜRBÜZTÜRK : Assistant Prof. Fevzi ŞAHİN This study aims to analyse the evaluation of the changes in teaching social sciences in primary schools beginning from the foundation of republic. The study generally focuses on: - What are the changes in objectives intended to be reached with social sciences course? - What changes have taken place in social sciences programme? - What changes have taken place in regulations related with teaching learning in the application process of social sciences programme? - What changes have been made directed to guide the application in the evalution regarding social sciences programme? The study contains four parts. The first part includes the theorethical foundations of the research, the second part includes the method of the research, the third part includes findings and comments and the fourth part contains the results and suggestions. The study reveals that in the prepared programmes, necessary changes concerning the objectives of the elements of the programme and educational situations have been made but evaluation process has largely been disregarded.. 1gS.'5f®KSaiSi*ElTtM KURU UK, ©OKOrîAOTASYOH MERKEZİ | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Cumhuriyetten günümüze ilköğretim sosyal bilgiler programındaki değişmelerin değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | Evaluation of the changes in teaching social sciences in primary schools beginning frob the foundation of republic | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Social studies | |
dc.subject.ytm | Curriculum | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.subject.ytm | National Education Council | |
dc.subject.ytm | Program development | |
dc.subject.ytm | Development plans | |
dc.identifier.yokid | 133551 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 109352 | |
dc.description.pages | 170 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |