Show simple item record

dc.contributor.advisorÇetin, Kenan
dc.contributor.authorBozkaya, Hasan
dc.date.accessioned2021-04-26T19:35:31Z
dc.date.available2021-04-26T19:35:31Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/541424
dc.description.abstractIV ÖZET YÜKSEK LİSANS TEZİ SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE `TARİH ÖĞRETİMİNİN` ÖNEMİ Hasan BOZKAYA Danışman: Yrd. Doç. Dr. Kenan ÇETİN 2001, sayfa:89 Jüri: Yrd. Doç. Dr. Kenan ÇETİN Bu çalışma, ilköğretim okullarında öğretilen Sosyal bilgiler dersindeki tarih öğretiminin önemini ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır. Sosyal bilgiler dersi ilköğretim çağındaki çocuklarımıza yaşantı kazandırmayı amaçlayan bir derstir. Dersin içeriğini oluşturan en önemli unsur da `Tarih` eğitimidir. Çalışmamız beş bölümden oluşmaktadır. 1. bölümde Sosyal bilgiler dersinin milli eğitimimizdeki önemi, 2, 3, 4 ve 5. bölümlerde tarih ve tarih öğretiminin önemi açıklanmıştır. Sosyal bilgiler dersindeki tarih öğretimi ile öğrenciye geçmişin yorumlarıyla bugünü algılaması ve geleceğe ilişkin beklentileri arasında bağlantı kurarak yaşamına uygulayabilmesi hedeflenmiştir.
dc.description.abstractV ABSTRAC MASTER THESIS IMPORTENCE OF `TEACHING HISTORY` IN TEACHING SOCIAL SCIENCES Hasan BOZKAYA Supervizör: Assis Prof. Kenan ÇETİN 2001, Page: 89 Jurry: Assis Prof. Kenan ÇETİN This working was done with the aim of realizing for the importence of history teaching in the lesson of social sciences which is taught in the primary school. The lesson of social sciences is a lesson which is being the aim of earning some money for our childrens lives for the children whose are at the age of the primary school. Even the most important element which is existed of the lesson's concept is the education of `history` our working consists of five parts it was explained the importence of the lesson of social sciences for our national education in the first part and in second (2), the thirth (3), the fourth (4) and the fifth (5) parts it was explained the impotence of history. With the history teaching in the lesson of social sciences it was taken as a goal for the students to understend this day by the ideas of the past and can be applied them on their lives as being in contact beitween the hopes about the future.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSosyal bilgiler öğretiminde `tarih öğretiminin` önemi
dc.title.alternativeImportance of 'teaching history' in teaching social science
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmHistory
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmSocial studies course
dc.subject.ytmSocial studies teaching
dc.subject.ytmHistory teaching
dc.subject.ytmCurriculum
dc.identifier.yokid111588
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid109393
dc.description.pages89
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess