Teaching grammar communicatively with a referance to kernel one/two
dc.contributor.advisor | Gök, Şahin | |
dc.contributor.author | Korkmaz, Ramazan | |
dc.date.accessioned | 2021-04-26T19:35:30Z | |
dc.date.available | 2021-04-26T19:35:30Z | |
dc.date.submitted | 2001 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/541401 | |
dc.description.abstract | I ÖZET YÜKSEK LİSANS TEZİ İNGİLİZCE GRAMERİNİN İLETİŞİM SEL OLARAK ÖĞRETİLMESİ (KERNEL ONE/TWO REFERANS ALINARAK) Ramazan KORKMAZ Danışman : Yrd. Doç. Dr. Şahin GÖK 2001-SAYFA : 95 Jüri : Yrd. Doç. Dr. Şahin GÖK İngilizce öğretmenleri daha çok gramer öğretimine ilgi duymalarına rağmen, bunda başarılı olamamaktadırlar. Bu yüzden, bu çalışmanın amacı öğretme metot ve tekniklerini genel olarak sunmak ve ondan sonra İngilizce gramerinin iletişimsel olarak Türk öğrencilere nasıl öğretileceğini tartışmaktır. Önce dil öğretiminin kısa bir tarihi verilip ve daha sonra dil öğretiminde gramerin öneminden bahsedilmiş ve belli başlı metotlar gözden geçirilmiştir. İngilizce öğreniminde Türk öğrencilerin zorlukları ve dezavantajları açıklanmış, öneriler ve çözümleri ifade edilmiştir. Dil öğretiminde takip edilen ders kitabının önemli olduğu anlaşılmaktadır. Fakat en önemlisi sadece ders kitabı değil, aynı zamanda öğretmenlerin kendileri ve de etkili ve düzenli bir şekilde kullanılan yöntemlerdir. Bununla birlikte, eğer biz bir öğrenme/öğretme sürecinin oluşmasını istiyorsak, sadece öğretmenlerin değil, aynı zamanda öğrencilerin de istenilen konuları öğrenmeye istekli ve hazır olmaları gerekmektedir. Sonuç olarak, İngilizce gramerinin, kısaca, İngilizce'nin başarılı bir şekilde öğretilmesi ve öğrenilmesi için, öğretmenler, ders kitapları, öğretme koşulları ve en önemli faktör olan istekli öğrencilerin iyi organize edilmeleri gerekmektedir. O zaman öğrenme ve öğretme oluşabilir. | |
dc.description.abstract | II ABSTRACT MASTER THESIS TEACHING GRAMMAR COMMUNICATIVELY WITH A REFERENCE TO KERNEL ONE-TWO Ramazan KORKMAZ Supervisor : Assistant Prof. Dr. Şahin GÖK 2001-PAGE: 95 Jury : Assistant Prof. Dr. Şahin GÖK Although teachers of English are mostly interested in teaching grammar, they are not able to succeed in doing this. So the aim of this study is to present the teaching methods and techniques in general and then to discuss how to teach English grammar to Turkish students communicatively. Firstly, a brief history of language teaching has been presented and then importance of grammar in language teaching has been discussed and the major methods have been overviewed. The difficulties and disadvantages of Turkish students in learning English have been explained and the suggestions and solutions have been expressed. It is clear that the course book to be followed is very important in language teaching. But the most important thing is not only the course book but also the teachers are themselves and the methods used effectively and regularly. In addition, if we wish a learning process to occur, not only the teacher but also the learners must be willing and ready to learn the desired subjects. As a result, for a successful teaching or learning of English grammar, shortly English, the teachers, the course books, teaching-learning conditions and the most important factor, eager learners must be well-organised. Then learning and teaching can occur. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Dilbilim | tr_TR |
dc.subject | Linguistics | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | Teaching grammar communicatively with a referance to kernel one/two | |
dc.title.alternative | İngilizce gramerinin iletişimsel olarak öğretilmesi (kernel one/two referans alınarak | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Textbooks | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | Grammar | |
dc.subject.ytm | Communication | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.identifier.yokid | 111584 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 109391 | |
dc.description.pages | 95 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |