Normal ilköğretim okulları ile müfredat labaratuar okullarında okutulan `Cumhuriyete nasıl kavuştuk` ünitesinin öğrencilere kazandırdığı bilgi ve beceri etkililiği
dc.contributor.advisor | Balkaya, İhsan Sabri | |
dc.contributor.author | Çalişoğlu, Murat | |
dc.date.accessioned | 2021-04-26T19:35:19Z | |
dc.date.available | 2021-04-26T19:35:19Z | |
dc.date.submitted | 2002 | |
dc.date.issued | 2019-03-28 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/541184 | |
dc.description.abstract | ÖZET YÜKSEK LİSANS TEZİ NORMAL İLKÖĞRETİM OKULLARI İLE MÜFREDAT LABORATUAR OKULLARINDA OKUTULAN `CUMHURİYETTİ NASIL KAVUŞTUK?` ÜNİTESİNİN ÖĞRENCİLERE KAZANDIRDIĞI BİLGİ VE BECERİ ETKİLİLİĞİ Murat ÇALIŞOĞLU Danışman : Yrd.Doç. Dr. İhsan Sabri BALKAYA 2002-SAYFA 97 Jüri : Yrd.Doç.Dr.İhsan Sabri BALKAYA Yrd.Doc.Dr. Ali Sinan BİLGİLİ Yrd.Doç.Dr. Yavuz ÖZDEMİR Araştırmada normal ilköğretim okulları ile müfredat laboratuar okullarında okuyan beşinci sınıf öğrencilerinin `Cumhuriyet' e Nasıl Kavuştuk?`ünitesi ile ilgili bilgi ve beceri etkililiği ölçülmüştür. Araştırmada test yöntemi kullanılmıştır. Araştırmaya Erzurum il sınırları içindeki iki müfredat laboratuar ve iki de normal ilköğretim okulundan toplam 159 öğrenci katılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler, `SPSS 9,0 Windows` paket programında değerlendirilmiştir. Araştırma dört bölümden oluşmaktadır. I.bölümde `Cumhuriyet' e Nasıl Kavuştuk?` ünitesiyle ilgili bilgiler, n.bölümde ünitenin amaç ve davranışları ile müfredat laboratuar okulları hakkında bilgiler verilmiştir.in.bölümde araştırmada kullanılan yöntem ve teknikler bildirilmiştir.rv.bölümde ise elde edilen verilerin değerlendirilmesi yapılmıştır. Araştırma ile müfredat laboratuar okullarının sosyal bilgiler dersinde öğrencilere verdikleri bilgi ve becerilerin diğer okullara göre basan durumlarını değerlendirme amaçlanmıştır. Araştırma sonucunda, normal ilköğretim ile müfredat laboratuar okullarındaki 5. sınıf öğrencilerinin `Cumhuriyet'e Nasıl Kavuştuk?`ünitesi ile ilgili bilgi ve becerileri kazanma yönünden aralarında fazla fark olmadığı görülmüştür. | |
dc.description.abstract | II ABSTRACT MASTER THESIS THE UNIT SAYING `HOW WE ATTAINED TO THE REPUBLIC?` AND WHICH IS READ IN NORMAL PRIMARY AND CURRUCILUM LABORATORY SCHOOLS AND THE EFFICIENCY OF KNOWLADGE AND SKILL WHICH IT GAINED TO THE STUDENTS `` Murat ÇALIŞO?LU Superviser : Asistant Prof. Dr. İhsan Sabri BALKAYA 2002- PAGE 97 Jury: Asistant Prof.Dr.İhsan Sabri BALKAYA Asistant Prof. Dr. Ali Sinan BİLGİLİ Asistant Prof.Dr. Yavuz ÖZDEMİR In the investigation, the skill and knowladge efficiency of the fifth students who read in the normal primary and curriculum laboratory schools, the unit which says `How we attained to the republic?` was evaluated. The method of test was used in the investigation. Totally 159 students have participated from the border of Erzurum province with two being from curriculum laboratory and another two normal primary schools. Dates have been appreciated in the `SPSS 9.0 Windows` pocket program. Investigation was consisted of four chapters.In the first chapter, the knowladge was given about the unit that ` How we attained to the republic?`.The knowladges related curriculum laboratory schools, the aim and behawiours and the knowladge was given in the second chapter. In the third chapter, the method and technies were told about the investigation. In the fourth chapter, the evaluations of datas have been done. With the investigation, at the lesson of social science of curriculum laboratory schools have been aimed to evalvate the knowladge and skills which they gave to the students with the other schools. Last of the investigation, the skill and knowladge effiency of the 5.students who read in the normal primary and curriculum laboratory schools, the unit which says `How we attained to the repablic?` the different haven't been seen. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Normal ilköğretim okulları ile müfredat labaratuar okullarında okutulan `Cumhuriyete nasıl kavuştuk` ünitesinin öğrencilere kazandırdığı bilgi ve beceri etkililiği | |
dc.title.alternative | The Unit saying `how we attained to the republic` and which is read in normal primary and curriculum laboratory schools and the efficiency of knowladge and skill which it gained to the students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-03-28 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Republic | |
dc.subject.ytm | Cources | |
dc.subject.ytm | Skill | |
dc.subject.ytm | Information | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.subject.ytm | Curriculum laboratory schools | |
dc.identifier.yokid | 111417 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 110079 | |
dc.description.pages | 104 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |