Eğitim fakültelerindeki ilköğretime yönelik din kültürü ve ahlak bilgisi öğretiminin yeterlik durumu
dc.contributor.advisor | Abbas, Çelik | |
dc.contributor.author | Önder, Mustafa | |
dc.date.accessioned | 2021-04-26T19:35:13Z | |
dc.date.available | 2021-04-26T19:35:13Z | |
dc.date.submitted | 2002 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/541076 | |
dc.description.abstract | ÖZET Doktora Tezi Eğitim Fakültelerindeki İlköğretime Yönelik Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi Öğretiminin Yeterlik Durumu MUSTAFA ÖNDER Danışman: Yard. Doç. Dr. Abbas ÇELİK 2002 -Sayfa: 195 + XII Jüri: Yard. Doç. Dr. Abbas ÇELİK Prof. Dr. Niyazi USTA Doçent Dr. Mehmet Zeki AYDIN Yard. Doç. Dr.Selami SÖNMEZ Yard. Doç. Hanefi PALABIYIK Bu çalışmada, Eğitim Fakülteleri sınıf öğretmenliği anabilim dalı öğretim programındaki ilköğretime yönelik DKAB öğretiminin, öğretmen adaylarını ilköğretim 4. ve 5. sınıf DKAB dersini yürütmeye hazırlamadaki yeterlik durumu araştırılmıştır. Bu amaçla hazırlanan anketlerle, Eğitim Fakültelerindeki DKAB öğretimini yürüten öğretim elemanlarının ve uygulamadaki sınıf öğretmenlerinin bilgi ve görüşleri alınmıştır. Elde edilen verilerin sonucuna göre Eğitim Fakültesi sınıf öğretmenliği anabilim dalındaki DKAB öğretim programının, sınıf öğretmenlerini ilköğretim 4.ve 5. sınıf DKAB dersini yürütmeye hazırlamada amaç, içerik ve süre yönüyle yeterli olmadığı anlaşılmıştır. Bu nedenle Eğitim Fakültesi sınıf öğretmenliği anabilim dalındaki DKAB öğretim programının yeniden geliştirilmesine, Eğitim Fakültelerindeki DKAB öğretimini asıl branş öğretim elemanlarının yürütmesine, dersin öğretimini kolaylaştırıcı ders materyallerinin sağlanmasına ve sınıf öğretmenlerinin-özellikle alan dışından sınıf öğretmenliğine atanmış sınıf öğretmenlerinin- DKAB öğretimi ile ilgili hizmetiçi eğitimde yetiştirilmesine ihtiyaç olduğu belirlenmiştir. Anahtar Kelimeler: Din, Eğitim, Yeterlilik, Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi, Eğitim Fakülteleri. Sınıf Öğretmeni | |
dc.description.abstract | VI ABSTRACT Ph. D. Thesis The Sufficiency Situation of The Religious Culture and Ethics Teaching Directed to The Primary Education in the Education Faculties Mustafa ÖNDER Supervisor: Asist. Prof. Dr. Abbas ÇELİK 2002 -PAGE: 195 + XII Jury: Prof. Dr. Niyazi USTA Ass. Prof. Dr. Abbas ÇELİK Doc. Dr. Mehmet Zeki AYDIN Ass. Prof. Dr. Selami SÖNMEZ Ass. Prof. Dr. Hanefî PALABIYIK In this study, it was investigated the sufficiency situation in preparation to apply the lesson of The Religious Culture and Ethics (RCE) of the grade four and grade five classes in the Primary Education of the teacher candidates, in the RCE teaching directed to the primary education in the teaching program of the main science branch of the class teaching of The Education Faculties. It was taken the ideas and information of the instructors and the class teachers in application that apply the teaching of RCE in the education faculties with the interviews, which were, prepared with this purpose. According to the results of data being obtained, it was understood that the RCE teaching program in the main science branch of The Class Teaching of The Education Faculty insufficient in the respect of purpose, content, and time in preparing to apply the RCE lesson for the grade four and five classes of the Primary Education of the class teachers. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Din | tr_TR |
dc.subject | Religion | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Eğitim fakültelerindeki ilköğretime yönelik din kültürü ve ahlak bilgisi öğretiminin yeterlik durumu | |
dc.title.alternative | The Sufficiency situation of the religious culture and ethics teaching directed to the primary education in the education faculties | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Felsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Cources | |
dc.subject.ytm | Religious education | |
dc.subject.ytm | Moral knowledge | |
dc.subject.ytm | Religious culture | |
dc.subject.ytm | Teacher proficiency | |
dc.subject.ytm | Education faculties | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.identifier.yokid | 111337 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 110111 | |
dc.description.pages | 207 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |