Show simple item record

dc.contributor.advisorAbbas, Çelik
dc.contributor.authorÖnder, Mustafa
dc.date.accessioned2021-04-26T19:35:13Z
dc.date.available2021-04-26T19:35:13Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/541076
dc.description.abstractÖZET Doktora Tezi Eğitim Fakültelerindeki İlköğretime Yönelik Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi Öğretiminin Yeterlik Durumu MUSTAFA ÖNDER Danışman: Yard. Doç. Dr. Abbas ÇELİK 2002 -Sayfa: 195 + XII Jüri: Yard. Doç. Dr. Abbas ÇELİK Prof. Dr. Niyazi USTA Doçent Dr. Mehmet Zeki AYDIN Yard. Doç. Dr.Selami SÖNMEZ Yard. Doç. Hanefi PALABIYIK Bu çalışmada, Eğitim Fakülteleri sınıf öğretmenliği anabilim dalı öğretim programındaki ilköğretime yönelik DKAB öğretiminin, öğretmen adaylarını ilköğretim 4. ve 5. sınıf DKAB dersini yürütmeye hazırlamadaki yeterlik durumu araştırılmıştır. Bu amaçla hazırlanan anketlerle, Eğitim Fakültelerindeki DKAB öğretimini yürüten öğretim elemanlarının ve uygulamadaki sınıf öğretmenlerinin bilgi ve görüşleri alınmıştır. Elde edilen verilerin sonucuna göre Eğitim Fakültesi sınıf öğretmenliği anabilim dalındaki DKAB öğretim programının, sınıf öğretmenlerini ilköğretim 4.ve 5. sınıf DKAB dersini yürütmeye hazırlamada amaç, içerik ve süre yönüyle yeterli olmadığı anlaşılmıştır. Bu nedenle Eğitim Fakültesi sınıf öğretmenliği anabilim dalındaki DKAB öğretim programının yeniden geliştirilmesine, Eğitim Fakültelerindeki DKAB öğretimini asıl branş öğretim elemanlarının yürütmesine, dersin öğretimini kolaylaştırıcı ders materyallerinin sağlanmasına ve sınıf öğretmenlerinin-özellikle alan dışından sınıf öğretmenliğine atanmış sınıf öğretmenlerinin- DKAB öğretimi ile ilgili hizmetiçi eğitimde yetiştirilmesine ihtiyaç olduğu belirlenmiştir. Anahtar Kelimeler: Din, Eğitim, Yeterlilik, Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi, Eğitim Fakülteleri. Sınıf Öğretmeni
dc.description.abstractVI ABSTRACT Ph. D. Thesis The Sufficiency Situation of The Religious Culture and Ethics Teaching Directed to The Primary Education in the Education Faculties Mustafa ÖNDER Supervisor: Asist. Prof. Dr. Abbas ÇELİK 2002 -PAGE: 195 + XII Jury: Prof. Dr. Niyazi USTA Ass. Prof. Dr. Abbas ÇELİK Doc. Dr. Mehmet Zeki AYDIN Ass. Prof. Dr. Selami SÖNMEZ Ass. Prof. Dr. Hanefî PALABIYIK In this study, it was investigated the sufficiency situation in preparation to apply the lesson of The Religious Culture and Ethics (RCE) of the grade four and grade five classes in the Primary Education of the teacher candidates, in the RCE teaching directed to the primary education in the teaching program of the main science branch of the class teaching of The Education Faculties. It was taken the ideas and information of the instructors and the class teachers in application that apply the teaching of RCE in the education faculties with the interviews, which were, prepared with this purpose. According to the results of data being obtained, it was understood that the RCE teaching program in the main science branch of The Class Teaching of The Education Faculty insufficient in the respect of purpose, content, and time in preparing to apply the RCE lesson for the grade four and five classes of the Primary Education of the class teachers.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDintr_TR
dc.subjectReligionen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEğitim fakültelerindeki ilköğretime yönelik din kültürü ve ahlak bilgisi öğretiminin yeterlik durumu
dc.title.alternativeThe Sufficiency situation of the religious culture and ethics teaching directed to the primary education in the education faculties
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentFelsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCources
dc.subject.ytmReligious education
dc.subject.ytmMoral knowledge
dc.subject.ytmReligious culture
dc.subject.ytmTeacher proficiency
dc.subject.ytmEducation faculties
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.identifier.yokid111337
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid110111
dc.description.pages207
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess