Show simple item record

dc.contributor.advisorBingöl, Abdulkuddüs
dc.contributor.authorYilmaz, Adem
dc.date.accessioned2021-04-26T19:34:56Z
dc.date.available2021-04-26T19:34:56Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/540775
dc.description.abstractYirminci yüzyılın başından itibaren teknolojik gelişmelere paralel olarak, iletişim alanında da baş döndürücü bir hızla ilerlemeler yaşanmıştır. Nitekim; iletişim olgusu üzerinde çalışmalar ciddi boyutlara ulaşmadan kitle iletişim kavramı konuşulmaya başlanmıştır. Globalleşme süreci içerisinde kitle iletişim araçlarının etkinliği tartışmasızdır. Bu noktada üzerinde özellikle durulması gereken konu, televizyondur. Çünkü dünyanın büyük bir köy oluşu benzetmesiyle açıklanan durum, bilgi akışının ve kamuoyu oluşumunun süratidir. Bu durumun konuşulmaya başlanmasındaki en önemli gelişme, televizyonun yaygın kullanımıdır. Dünya üzerinde pek az bilinen bir ülkede cereyan eden çatışmaları canlı görüntülerle aynı anda izleyiciye servis yapma olanağı veren bu sihirli kutu üzerinde araştırmaların yoğunlaşması da tabii bir sonuçtur. Televizyonu ve etkilerini araştırmak için alt başlıklara bölünmüş konular belirlemek, sosyal bilimlerin özellikleri gereğidir. Bu tez çalışmasında da; `18-30 Yaş Arası Yetişkinlerin Televizyon İzleme Eğilimleri Ve Televizyonun 18-30 Yaş Arası İzleyici Üzerinde Etkileri` konusu, lokal bir çalışmayla araştırılmıştır. Bu çalışma kapsamında, kitle iletişim, televizyon ve yetişkin kavramları üzerinde durulduktan sonra, televizyon-birey ve televizyon-toplum ilişkileri irdelenmiştir. Bu metinsel birikimin ardından, Erzurum merkezinde gerçekleştirilen etki araştırmasıyla, seçilen bölgede adı geçen izleyici grubunun televizyon izleme eğilimleri ve televizyonun bu grup üzerindeki etkileri ayrıntılı olarak ortaya konulmuştur. Bu tez çalışmasında, televizyona ilişkin yapılabilecek geniş çaplı bir etki araştırmasının yerel bir modeli çizilmiştir.
dc.description.abstractFrom the beginning of the twentieth century, as parallel to the technological developments incredible progresses have been experiencing in the field of communication. Indeed, before the studies about communication subject reach serius dimensions, the concept of mass communication has been started to be spoken. In globalization process, the effectivite of mass communication means is inevitably. The subject which should be emphasized in this point is television. Because, the situation in which the earth is explanied as a large village is the speed of stream of knowledge and forming of the public opinion. The most significant development in speaking of this situation is the most common use of the television. It was normal to concentrade the studies on this macig box enabling to service to the viewers simultoneusly with the live imagitions of the fights happening on a very frew known country over the world. In order to investigate tv and it's effects determining some subjects divided into subheads is necessary for the features of humanities. In this thesis the subject of Tv watching tendencies of 18-30 aged adults and the effects of television on 18-30 aged viewers was investigated with local research. In this study content, after the concepts of mass communacition, and television and adults had been taken on, the affairs of television individual and television community were investigated. After this documantary collection, with the effect research carried out in Erzurum city centre, television watching tendencies of mentioned regions people, and the effects of the television on this group were pointed out in details. In this thesis, a local model of wide scale effect research carried out as to television is drawn.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectRadyo-Televizyontr_TR
dc.subjectRadio and Televisionen_US
dc.title18-30 yaş arası yetişkinlerin televizyon izleme eğilimleri ve televizyonun 18-30 yaş arası izleyici üzerinde etkileri (Erzurum örneği)
dc.title.alternativeTelevision watching tendencies of 18-30 aged adults and the effects of television on 19-30 aged viewers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentRadyo Televizyon ve Sinema Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTelevision watching tendencies
dc.subject.ytmAudiences
dc.subject.ytmTelevision
dc.subject.ytmAudiences
dc.subject.ytmAdults
dc.identifier.yokid112150
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid110236
dc.description.pages130
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess