Show simple item record

dc.contributor.advisorAda, Şükrü
dc.contributor.authorTaşdan, Murat
dc.date.accessioned2021-04-26T19:34:50Z
dc.date.available2021-04-26T19:34:50Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/540656
dc.description.abstractIV ÖZET YÜKSEK LİSANS TEZİ ÖZEL İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİ İLE RESMİ İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN ÇALIŞMA ZAMANLARIM DEĞERLENDİRME BİÇİMLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI Murat TAŞDAN Danışman: Yrd. Doç. Dr. Şükrü ADA 2002-SAYFA 95 Jüri: Yrd. Doç. Dr. Şükrü ADA Yrd. Doç. Dr. M. Zeki ILGAR Yrd. Doç. Dr. Turhan KAYA Bu araştırmanın amacı, özel ilköğretim okulu müdürleri ile resmi ilköğretim okulu müdürlerinin çalışma zamanlarını değerlendirme biçimleri arasındaki farklılıkları ortaya koymaktır. Araştırma evrenini 2001-2002 eğitim-öğretim yılında Ağrı, Erzurum, Kars, Trabzon ve Yan illerindeki özel ilköğretim okulu müdürlerinin tamamı ile Ağrı, Erzurum, Kars. Trabzon ve Van İllerindeki resmi ilköğretim okullarından örneklem alınmış ilköğretim okulu müdürleri temsil etmektedir. Araştırmanın kuramsal boyutu literatür taraması yapılarak oluşturulmuştur. Araştırma verileri alt problemlere ve ilgili kaynaklara dayanarak geliştirilen anketlerle toplanmıştır. Toplanan veriler okul müdürleri ile resmi ilköğretim okulu müdürlerinin çalışma zamanlarını değerlendirme biçimleri arasındaki fark yüzde, frekans ve X2 teknikleri kullanılarak onaya konulmuştur. Araştırma sonucunda her iki tür okul müdürlerinin de mesai dışında çalışma zorunda kaldıkları, mesleki gelişim çalışmalarına yeteri kadar zaman ayırmadıkları görüldü. Özel ilköğretim okulu müdürleri çalışma saatlerinde en çok; personel işlerine, öğrenci işlerine, eğitim-öğretim işlerine zaman ayırırken, resmi ilköğretim okulları; okul işletmeciliğine, personel işlerine, eğitim-öğretim işlerine en çok zamanı ayırmaktadırlar. Çalışma zamanlarını etkili kullanmalarını engelleyen sebeplerden benzer olanları; günlük plan yapmama, yetenekli eleman yokluğu, astlara yetki devredememedir. Farklı olanlar ise resmi ilköğretim okulu müdürleri için `ekonomik imkanların sınırlılığı, okunacak belgelerin çokluğu, sekreter olmaması` gibi faktörler engel olarak görülmektedir. Özel ilköğretim okulu müdürleri için `davetsiz ziyaretçiler ve gereksiz telefon görüşmeleri` zamanlarını çalan önemli etkenler olarak ortaya çıkmıştır.
dc.description.abstractV - ABSTRACT MASTER THESIS THE COMPARISON OF THE WAYS OF SPENDING TO WORKING HOURS BETWEEN THE PRIVATE AND STATE ELEMENTARY SCHOOL MANAGERS Supervisor: Yrd. Doç. Dr. Şükrü ADA 2002-PAGE: 95 Jury: Asist. Prof. Dr. Şükrü ADA Asist. Prof. Dr. M. Zeki ILGAR Asist. Prof. Dr. Turhan KAYA The aim of this study is to determine the differences of ways of spending working hours between the private and state elementary school managers. The study contains all of the private elementary school managers working in the provinces of Ağrı, Erzurum, Kars, Trabzon and Van during the 2001-2002 education year, and 2 1 state elementary school managers from these provinces. The theoritical part of this study has been formed by literatery review. The data of the study have been collected through! questionaire which was formed basing on the subproblems and related sources. Data collected have been solved by mains of the statistical programme minitab 1.2. The differences of the ways of spending working hours between the private and state elementary school managers have been determined by using percentage frequency and X` techniques. The data obtained of the end of the study, were evaluated and subproblems have been solved. The avarage time of the state and private elementary school managers spend for managing task in a workday have been determined depending on the difference and similar sites, according to the type of the school and, also, the reasons influenting the working hours of managers in a productive way have been determined depending on the type of the school. At the end of the study it was determined that both the private and state elementary school managers have to work over time and don't attend the courses related with managing whereas private elementary schools managers spend their time mostly, for personal affairs, student affairs and education and teaching state elementary school managers spend their time for managing the school, personal affairs education and teaching neither managers spend enough time for field study.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖzel ilköğretim okulu müdürleri ile resmi ilköğretim okulu müdürlerinin çalışma zamanlarını değerlendirme biçimlerinin karşılaştırılması
dc.title.alternativeThe comparison of the ways of spending to working hours between the private and state elementary school managers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmWorking times
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.identifier.yokid112274
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid110244
dc.description.pages95
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess