Show simple item record

dc.contributor.advisorAkbaba, Sırrı
dc.contributor.authorGüven, Ebru
dc.date.accessioned2021-04-26T19:34:49Z
dc.date.available2021-04-26T19:34:49Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/540634
dc.description.abstractÖZET YÜKSEK LİSANS TEZİ İLKÖĞRETİMDEKİ VELİLERİN REHBERLİK ANLAYIŞI İLE ÖĞRENCİLERİN REHBERLİK İHTİYAÇLARININ KARŞILANMA DÜZEYİ ARASINDAKİ İLİŞKİLER Ebru GÜVEN Danışman: Doç. Dr. Sun AKBABA 2002- SAYFA: 66 Jüri: Doç. Dr. Sırrı AKBABA Bu araştırmada ilköğretim döneminde, velilerin rehberlik anlayışları (yüksek, düşük) ile öğrencilerin rehberlik ihtiyaçlarının (genel, kişisel/sosyal, eğitsel, mesleki) karşılanma düzeyleri arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Araştırmanın örneklemi 2000-2001 öğretim yılında Erzurum Ü Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı üç ilköğretim okulunun dördüncü ve beşinci sınıflarında okuyan 150 öğrenci ve bu öğrencilerin velilerinden olmak üzere toplam 300 kişi seçkisiz örnekleme yöntemiyle seçilerek oluşturulmuştur. Velilerin Rehberlik anlayışlarının belirlenmesinde Kepçeoğlu (1974) tarafından geliştirilen `Rehberlik Anlayışı Envanteri, öğrencilerin rehberlik ihtiyaçlarının karşılanma düzeylerinin belirlenmesinde ise Idaho Rehberlik Programında (1990) önerilen ve Erkan (1997) tarafından Türkçe'ye uyarlanması ve standardizasyonu yapılan `Rehberlik İhtiyaçlarını Belirleme Formu`nun ihtiyaçlarının karşılanıp karşılanmadığını belirlemeye yönelik değiştirilmesiyle oluşan `Rehberlik İhtiyaçlarının Karşılanma Düzeyini Belirleme Formu` kullanılmıştır. Rehberlik Anlayışı Envanteri ile velilerin yüksek, ve düşük rehberlik anlayışı boyutlarından aldıkları puanlan belirlenerek; her rehberlik anlayışı boyutunun öğrencilerin rehberlik ihtiyaçlarının (genel, kişisel/sosyal, eğitsel, mesleki) karşılanma düzeyine göre bir değişiklik oluşturup oluşturmadığına bakılmıştır. Elde edilen bulgular, velilerin rehberlik anlayışları ile öğrencilerin genel, kişisel/sosyal ve mesleki rehberlik ihtiyaçlarının karşılanması arasında anlamlı bir ilişkinin bulunduğunu gösterirken; velilerin rehberlik anlayışları ile öğrencilerin eğitsel rehberlik ihtiyaçlarının karşılanması arasında ise anlamlı bir ilişki bulunmadığı tespit edilmiştir.
dc.description.abstractIV ABSTRACT MASTER THESIS THE RELATIONS BETWEEN THE UNDERSTANDING OF GUIDANCE OF GUARDIANS AND THE LEVEL OF THE MEETINGS OF GUIDANCE NEEDS OF THE STUDENTS Ebru GÜVEN Advisor: Assoc. Prof. Dr. Sırrı AKBABA 2002 - 66 Pages Jury: Assoc. Prof. Dr. Sırrı AKBABA With this research, the relationships between guardians guidance approach (high- low) and answering level of students' guidance needs (general, individual, social, educational, and professional), within primary education period, have been studied. The patterns of the study have been consisted of three primary schools bound to Erzurum National Education Directorate, in 2000-2001 educational year, of 150 students (fourth and fifh grade) and with their guardians totally 300 persons, being selected through random patterning method. In order to determine the guardians' understanding of guidance, `Understanding of Guidance Inventory` developed By Kepçeoğlu (1974), and to determine the levels of answering students' guidance needs `The Determination Form of Meeting the Guidance Needs`, which 15 suggested in Idaho Guidance Programme (1890) and adapted to Turkish and standardized By Erkan (1557) and that is formed as a result of a modification throyoh determining whether the Determination of Guidance Needs` meets the needs, have been used. With Guidance Understanding Inventory, whether each dimension of guidance understanding displays difference according to the level of students' guidance needs (general, individual, social, educational, professional) By means of determining the points that guardians took from high and low guidance understanding dimensions has been observed On one hand, the findings obtained have displayed that there is a meaningful relationship between guidance understanding of guardians and answering students' general, individual, social and professional needs of guidance, on the other hand that there is not such a meaningful relation between guardians' understanding of guidance and answering the needs of educational guidance of students has been found.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretimdeki velilerin rehberlik anlayışı ile öğrencilerin rehberlik ihtiyaçlarının karşılanma düzeyleri arasındaki ilişkiler
dc.title.alternativeThe Relations between the understanding of guidance needs of the students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmParents
dc.subject.ytmGuidance
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmPrimary education
dc.identifier.yokid112264
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid110246
dc.description.pages66
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess