Show simple item record

dc.contributor.advisorŞimşek, Tacettin
dc.contributor.authorKartal, Öznur
dc.date.accessioned2021-04-26T19:34:45Z
dc.date.available2021-04-26T19:34:45Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/540548
dc.description.abstractIII ÖZET İlköğretim ikinci kademe Türkçe ders kitaplarıyla Lise Giriş Sınavlarına Hazırlık kitaplarının çeşitli yönlerden karşılaştırıldığı bu çalışma, beş ana bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde örneklem olarak alman ders kitaplarına genel bir bakış yapılmıştır. Hem Türkçe ders kitapları hem de LGS hazırlık kitapları ana hatlarıyla incelenmiştir. ikinci bölümde, ders kitaplarıyla LGS hazırlık konu sıralaması, metin ve metin üzerinde yapılan çalışmalar açısından karşılaştırılmıştır. Üçüncü bölümde örneklem olarak alınan kitaplar; hazırlık çalışmaları, metin ve metin üzerindeki çalışmalar, anlama ve anlatma, dil ve anlatım özellikleri, dil bilgisi... gibi özellikler bakımından değerlendirilmiştir. Dördüncü bölümde, Türkçe ders kitaplarında yer alan LGS'ye yönelik unsurlar tespit edilmiştir. Beşinci bölümde, öğrenme ve öğretme sürecinde birinci derecede etkili öğretim materyallerinden olan ders kitaplarının biçim ve muhteva özellikleri üzerinde durulmuştur. Öğretimin temel amaçlarından olan bilginin davranışa dönüştürülmesi kuramına yönelik yöntem, teknik ve stratejilerin ders kitaplarındaki kullanımı üzerinde durulmuştur. Her iki grup örneklem kitaplarının öğretim sürecinde daha etkili olabilmesi için birtakım önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractIV ABSTRACT MASTER THESIS COOPERATION OF SECONDARY SCHOOL BOOKS AND TURKISH LESSON BOOKS Öznur KARTAL Supervisor: Dr. Tacettin ŞİMŞEK 2002 -Page: 157 Jury:In this instruction we compare Turkish lesson books an LGS books in different ways that contain five parts. At the first part of the study we examine carefully both two groups of books and we study on two groups at main parts. At the second part of our study, we compared both sample books on preparing, text and text study. At the third part of our study sample books compared, preparing study, text and on text study, understanding and tell, language and tell features, grammer etc. At the fourth part of our study features about LGS that we read on Turkish lesson books. At the fifth part of our study we study o the books that very important learning an teaching process contents and from. The usage of the first aim of education ist transform of knowledge to behavior that lesson book include technical, method and strategy. At the and we give some advices about affective teaching for both sample books.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim II. kademe Türkçe ders kitaplarınıyla lise giriş sınavlarına hazırlık kitaplarının karşılaştırılması
dc.title.alternativeCooperation of secondary school books and Turkish lesson books
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPreparation books
dc.subject.ytmTurkish lesson
dc.subject.ytmTextbooks
dc.subject.ytmHighschools entrance exam
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.identifier.yokid112258
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid110252
dc.description.pages157
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess