İlköğretim II. kademe Türkçe ders kitaplarınıyla lise giriş sınavlarına hazırlık kitaplarının karşılaştırılması
dc.contributor.advisor | Şimşek, Tacettin | |
dc.contributor.author | Kartal, Öznur | |
dc.date.accessioned | 2021-04-26T19:34:45Z | |
dc.date.available | 2021-04-26T19:34:45Z | |
dc.date.submitted | 2002 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/540548 | |
dc.description.abstract | III ÖZET İlköğretim ikinci kademe Türkçe ders kitaplarıyla Lise Giriş Sınavlarına Hazırlık kitaplarının çeşitli yönlerden karşılaştırıldığı bu çalışma, beş ana bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde örneklem olarak alman ders kitaplarına genel bir bakış yapılmıştır. Hem Türkçe ders kitapları hem de LGS hazırlık kitapları ana hatlarıyla incelenmiştir. ikinci bölümde, ders kitaplarıyla LGS hazırlık konu sıralaması, metin ve metin üzerinde yapılan çalışmalar açısından karşılaştırılmıştır. Üçüncü bölümde örneklem olarak alınan kitaplar; hazırlık çalışmaları, metin ve metin üzerindeki çalışmalar, anlama ve anlatma, dil ve anlatım özellikleri, dil bilgisi... gibi özellikler bakımından değerlendirilmiştir. Dördüncü bölümde, Türkçe ders kitaplarında yer alan LGS'ye yönelik unsurlar tespit edilmiştir. Beşinci bölümde, öğrenme ve öğretme sürecinde birinci derecede etkili öğretim materyallerinden olan ders kitaplarının biçim ve muhteva özellikleri üzerinde durulmuştur. Öğretimin temel amaçlarından olan bilginin davranışa dönüştürülmesi kuramına yönelik yöntem, teknik ve stratejilerin ders kitaplarındaki kullanımı üzerinde durulmuştur. Her iki grup örneklem kitaplarının öğretim sürecinde daha etkili olabilmesi için birtakım önerilerde bulunulmuştur. | |
dc.description.abstract | IV ABSTRACT MASTER THESIS COOPERATION OF SECONDARY SCHOOL BOOKS AND TURKISH LESSON BOOKS Öznur KARTAL Supervisor: Dr. Tacettin ŞİMŞEK 2002 -Page: 157 Jury:In this instruction we compare Turkish lesson books an LGS books in different ways that contain five parts. At the first part of the study we examine carefully both two groups of books and we study on two groups at main parts. At the second part of our study, we compared both sample books on preparing, text and text study. At the third part of our study sample books compared, preparing study, text and on text study, understanding and tell, language and tell features, grammer etc. At the fourth part of our study features about LGS that we read on Turkish lesson books. At the fifth part of our study we study o the books that very important learning an teaching process contents and from. The usage of the first aim of education ist transform of knowledge to behavior that lesson book include technical, method and strategy. At the and we give some advices about affective teaching for both sample books. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim II. kademe Türkçe ders kitaplarınıyla lise giriş sınavlarına hazırlık kitaplarının karşılaştırılması | |
dc.title.alternative | Cooperation of secondary school books and Turkish lesson books | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Preparation books | |
dc.subject.ytm | Turkish lesson | |
dc.subject.ytm | Textbooks | |
dc.subject.ytm | Highschools entrance exam | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.identifier.yokid | 112258 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 110252 | |
dc.description.pages | 157 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |