Sınıf öğretmenlerinin sözel olmayan davranışlarının değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Beydoğan, Hacı Ömer | |
dc.contributor.author | Çalişkan, Nihat | |
dc.date.accessioned | 2021-04-26T19:34:42Z | |
dc.date.available | 2021-04-26T19:34:42Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/540498 | |
dc.description.abstract | III ÖZET DOKTORA TEZİ SINIF ÖĞRETMENLERİNİN SÖZEL OLMAYAN İLETİŞİM DAVRANIŞLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ Nihat ÇALIŞKAN Danışman: Yrd.Doç.Dr. H. Ömer BEYDOĞAN 2003 - SAYFA: 113+IX Jüri: Yard.DoçJ5r. H.Ömer BEYDOĞAN Prof. Dr. H.İbrahim YALIN Yard.Doç.Dr. Latife KILIÇ Yard.Doç.Dr. Selami SÖNMEZ Yard.Doc.Dr. Şükrü ADA Bu araştırmada `Sınıf Öğretmenlerinin Sözel Olmayan İletişim Davranışlarının Değerlendirilmesi` yapılmıştır. Araştırma; iletişim giriş, ve ilgili araştırmalar, yöntem, bulgular ve yorumlar, yargı ve öneriler olmak üzere altı bölüm altında toplanmıştır. Genel tarama modeli türünde yürütülen araştırmada, `Sınıf Öğretmenlerinin Sözel Olmayan İletişim Davranışlarının Değerlendirme` boyutuna ilişkin olgusal veriler toplanmıştır. Elde edilen verilere dayalı olarak, `Sınıf Öğretmenlerinin Sözel Olmayan İletişim Davranışlarının Değerlendirilmesi ' amacı ile iki tür veri toplama aracı (gözlem formu) geliştirilmiştir. Bunlar; öğrenci gözlem formu ve gözlemci gözlem formlarıdır. Geliştirilen gözlem formları aracılığı ile, örneklem olarak seçilen 28 ilköğretim okulunun 4. ve 5. sınıf öğrencilerden 466 öğrenciye ve bu sınıflarda gözlem yapan Kırşehir Eğitim Fakültesi sınıf öğretmenliği bölümü 1. sınıf öğrencilerinden 468 kişiye gözlem yaptırılmıştır. Gözlem formu vasıtasıyla elde edilen veriler amaçlara uygun olarak frekans (f), yüzde (%), aritmetik ortalama (x ), standart sapma (ss), varyans analizi ve bağlı olarak Tukey testi ve t testi kullanılarak analiz edilmiştir. Analiz sonucu elde edilen veriler tablolara yerleştirilerek yorumlanmıştır. | |
dc.description.abstract | IV ABSTRACT Ph.D. THESIS THE EVALUATION OF PRIMARY SCHOOL CLASSROOM TEACHERS' NON VERBAL COMMUNICATIVE BEHAVIOURS Nihat ÇALIŞKAN Advisor: Assistant Professor Dr. H. Ömer BEYDO?AN 2003-PAGE : 113+DC Jüri: Assist Prof. Dr. H.Ömer BEYDO?AN Prof.Dr. H.İbrahim YALIN Assist Prof. Dr. Latife KILIÇ Assist Prof. Dr. Selami SÖNMEZ Assist Prof. Dr. Şükrü ADA In this research, primary school classroom teachers' non verbal commxmicative behaviours have been evaluated. This research is composed of six chapters as introduction to communication and related researches, methods, results and evaluations, judgements and suggestions. In the research carried out by means of a general survey model, the factual data have been collected with respect to the evaluation of primary school classroom teachers' non verbal communicative behaviours. Two types of data collecting means (observation form) have been developed so as to evaluate primary school classroom teachers' non verbal communicative behaviours. These are student observation form and observer observation form. Through the observation forms developed, 466 fourth and fifth class students from 28 ramdomly selected primary schools and 468 first year students from Primary School Teaching department of (Kırşehir) Educational Faculty have been asked to make observations. The data collected by means of observation forms have been analyzed accordingly by using frequency (f), percentage(%), arithmetic mean (X), standart deviation (SS), variance analysis and Tukey test in connection and t test. The data obtained in the analysis have been evaluated in the tables. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sınıf öğretmenlerinin sözel olmayan davranışlarının değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | The Evaluation of primary school classtoom teachers non verbal communicative behaviours | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | Class teachers | |
dc.subject.ytm | Communication | |
dc.subject.ytm | Learning | |
dc.subject.ytm | Communicative behaviours | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.identifier.yokid | 127706 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 123312 | |
dc.description.pages | 122 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |