Show simple item record

dc.contributor.advisorAkbaba, Sırrı
dc.contributor.authorBektaş, Hakan
dc.date.accessioned2021-04-26T19:34:40Z
dc.date.available2021-04-26T19:34:40Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/540452
dc.description.abstractIV ÖZET YÜKSEK LİSANS TEZİ İŞ DOYUM DÜZEYİ FARKLI OLAN ÖĞRETMENLERİN PSİKOLOJİK BELİRTİLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI HAKAN BEKTAS DANIŞMAN: Doç.Dr. SIRRI AKBABA 2003-Sayfa:87+S JÜRİ: Doç.Dr. SIRRI AKBABA Bu çalışmada Erzurum İl Milli Eğitim müdürlüğüne bağlı okullarda görev yapan iş doyum düzeyi düşük ve yüksek olan ilköğretim l. ve 2. kademe öğretmenlerinin psikolojik belirtileri karşılaştırılmıştır. Araştırmanın örneklemini Erzurum il merkezinde resmi okullarda görev yapan ilköğretim 1. ve 2. kademe öğretmenleri oluşturmaktadır. Bu öğretmenlerden 200'ü erkek, 200'ü kadındır. Bu öğretmenlerin 200'ü birinci kademede, 200'ü ikinci kademede görev yapmaktadır. Araştırmada iş doyum düzeyleri, Tezer tarafından geliştirilip, güvenirlik ve geçerlik çalışması yapılmış olan iş doyumu ölçeğiyle ölçülmüştür. Psikolojik belirti düzeyim ise L.R. Derogatis tarafından geliştirilip güvenirlik ve geçerlik çalışması yapılan, Türkiye'ye uyarlaması ise Nesrin Hisli Şahin ve Ayşegül Durak tarafından yapılan, Kısa Sepmtom Envanteri ile ölçülmüştür. Öğretmenlerin özlük niteliklerine ait bilgiler ise araştırmacı tarafından geliştirilen bilgi formu ile toplanmıştır. Elde edilen veriler bilgisayarda SPSS paket programı ile analiz edilmiş ve şu bulgulara ulaşılmıştır: Araştırmada istatistiksel teknik olarak t testi, aritmetik ortalama, standart sapma ve yüzde değerleri kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular özetle aşağıda verilmiştir. 1. İş doyumu düşük ve yüksek olan öğretmenlerin psikolojik belirtileri yönünden aralarında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmaktadır. 2. İş doyumu düşük ve yüksek olan öğretmenlerin kademe değişkeni yönünden karşılaştırıldığında aralarında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmaktadır. 3. İş doyumu düşük ve yüksek olan öğretmenlerin cinsiyet değişkeni yönünden karşılaştırıldığında aralarında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmamaktadır. 4. I. ve II. kademe öğretmelilerinin psikolojik belirti düzeyleri karşılaştırıldığında aralarında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmamaktadır. 5. Cinsiyet yönüyle öğretmenlerin psikolojik belirti düzeyleri karşılaştırıldığında aralarında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmaktadır. Anahtar Kelimeler İş doyumu, Psikolojik belirtiler.
dc.description.abstractABSTRACT MASTER THESIS CGMPARANCE OF PSYCHOLOGICAL SYMPTOMS OF THE TEACHERS WHOSE WORKING SATİSFACTÎOM LEVELS ARE »IFFESEİNT Hakaa BEKTÂŞ Adviser. Assoc. ?r©£J>r. Sırrı AKBABA 2603- Page:87+8 jury: Assoc Praf.Br. Sim AKBABA.***«***««****ıa«*3ıs** ******* In this study, the psychological symptoms of the teachers working at public schools depended on Erzurum National Education Management and whose working satisfaction level is low and high at secondary school has been compared. The example of this study has consisted of the teachers working at formal secondary school in Erzurum city center- Two hundred of these teachers are men and the same number of women. Two hundred of these work at elementary and the rest at secondary. In this study, the working satisfaction levels developed by Tezer, have been measured by working satisfaction measurement psychological symptoms of scale levels have been developed by L.R. Derogotis, Nesrin Hisli ŞAHİN and Ayşegül DURAK are the scientists who level it to Turkey. The knowladge which belongs to the teachers has been collected by the investigator. The results have been (analyzed) by SPSS progpramme at computer. Testing, aricmethic, meaningfull and percentage volues have been used as satatical technique in the study. The summary of the results gained from this study has been given below. 1. There has been a meaoingftyB statical difference between, the psycholgical symptoms of the teacher whose working satisfactory levels are high and low. 2. When the teachers are compared with teacher whose working satisfactory levels are high and low, there has been a meaningful! statical difference between them in the view of level. 3. There is no meaıöngüıll statical difference between the teachers whose working satisfection levels are high and low in the view o f sexiality. 4. There is no meaningfidl statical difference between the teachers working at elementary and secondary schools m the view of psyelioiojical symptoms. 5. There has been statically difference between the ieaehers when their psychological sympthom levels have been compared in the view of sexiality. KeyWords: Psychological sympthoms, Occupational satisfaction.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİş doyum düzeyi farklı olan öğretmenlerin psikolojik belirtilerinin karşılaştırılması
dc.title.alternativeComparance of psychological symptoms of the teachers whose working satisfaction levels are different
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmTeachers
dc.identifier.yokid127567
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid123133
dc.description.pages95
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess