Show simple item record

dc.contributor.advisorÖmerustaoğlu, Adnan
dc.contributor.authorDemiray, Taner
dc.date.accessioned2021-04-26T19:34:22Z
dc.date.available2021-04-26T19:34:22Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/540127
dc.description.abstractm ÖZET YÜKSEK LİSANS TEZİ JOHN DEWEY'IN EĞİTİM FELSEFESİNDE BİLGİ VE BİLİM Taner DEMİRAY Danışman: Y. Doç. Dr. Adnan ÖMERUSTAOĞLU 2003 - Sayfa: 91 Jüri: Y. Doç. Dr. Adnan ÖMERUSTAOĞLU Y. Doç. Dr. Şeref GÛND AY Y. Doç. Dr. Sebahattin ÇEVİKBAŞ Bu araştırmada, eğitim felsefecisi olarak öne çıkan Dewey'in düşüncelerinde bilgi ve bilimin elde edilmesi sürecinde eğitimin rolü ve bilgi ile bilimin özellikleri araştırılmıştır. Elde edilen bilgilerin felsefe ve bilim dünyasına kazandırılması arzulanmıştır. Bu arzunun gerçekleşmesi de; John Dewey'in ilgili eserleri ve John Dewey hakkında hazırlanan eserlerin incelenerek değerlendirilmesi sonucunda olmuştur. John Dewey'in bilgi ve bilim konularında iddialı görüşlerine ulaşılmıştır. Bilgi ve bilim, deneyden aldıkları güç sayesinde insanlığa ve doğaya yaşamsal faaliyetlerde vazgeçilmez olanaklar sunmaktadır. Bilgi ve bilim felsefesi açısından bakıldığında ise bilginin; deneme ile gerçekleştiğini, değerli bilginin, yeni buluşlar gerçekleştiren ve problem çözen bilgi olduğunu anlamaktayız. Bilimin de denemeden gelmesi koşuluyla yaşamın her alanında gerçek ve güvenilir bir rehber olarak kabul edilebileceğini görmekteyiz.
dc.description.abstractIV ABSTRACT MASTER THESIS KNOWLEDGE AND SCIENCE IN JOHN DEWEY'S EDUCATION PHILOSOPHY Taner DEMİRAY Supervisor: Assist. Prof. Dr. Adnan ÖMERUSTAO?LU 2003 -Page: 91 Jury: Assist. Prof. Dr. Adnan ÖMERUSTAO?LU Assist. Prof. Dr. Şeref GÜND AY Assist. Prof. Dr. Sebahattin ÇEVİKBAŞ. In this research, has been investigated the role of education while getting knowledge and science and the feature of knowledge and science. When getting knowledge main wish was to cause to the philosophy and world of science to earn. At last this wish has been realized after to investigate the John Deweys's works and some works which were written about him. John Dewey's assertive views have been learned that about the subject of knowledge and science. The knowledge and science presents greatful possibilities with taking power from the experiment to the humanity and nature at the vital activity. If we investigate the knowledge from point of view of knowledge and science of philosophy, we understand the knowledge is being with experiment. And the valuable knowledge provides new inventions and helps to solve problems. The science which comes from experiment is most important guide in our life.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleJohn Dewey`in eğitim felsefesinde bilgi ve bilim
dc.title.alternativeKnowledge and science in John Dewey`s
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmScience
dc.subject.ytmDewey, John
dc.subject.ytmEducation philosophy
dc.subject.ytmInformation
dc.identifier.yokid128880
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid125494
dc.description.pages91
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess