Show simple item record

dc.contributor.advisorYiğiter, Kemalettin
dc.contributor.authorÖztürk, Taner
dc.date.accessioned2021-04-26T19:34:19Z
dc.date.available2021-04-26T19:34:19Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/540075
dc.description.abstractVII ÖZET YÜKSEK LİSANS TEZİ ÖĞRENCİ KAYNAKLI DİLDE KAYGI İLE MÜCADELE HAKKINDA ÖNERİLER Taner ÖZTÜRK Danışman: Prof. Dr. Kemalettin YİĞİTER 2003- SAYFA: 80 Jüri-: Prof. Dr. Kemalettin YİĞİTER Doç.Dr. Mehmet TAKKAÇ Yrd.Doç.Dr.Selma ELYILDIRM Kaygı, temelde kişiye rahatsızlık veren olaym kendisinden değil, o olaym kişi için taşıdığı anlamdan kaynaklanmaktadır. Dil öğreniminde kaygı ise psikologlar tarafından tanımlanan ve var olduğu kabul edilen birkaç kaygıdan biridir. Dilbilimci ve kuramcılar kaygının dil öğrenimi ile doğrudan ilgili olduğunu kabul etmektedirler. Yapılan çalışmalarla, öğrencinin kaygıya ilişkin duygu, düşünce, ve tepkimelerinin aynı diğer kaygı türlerinde olduğu gibi meydana geldiği kanıtlanmıştır. Kaygı kendini, öğrencide meydana gelen aşın huzursuzluk, sıkıntı, aşın terleme olarak gösterir. Kaygı, konuya odaklanmayı, arımda hatırlamayı ve dil öğreniminde etkin olmayı ve motivasyonu olumsuz olarak etkilemektedir. Bugün birçok eğitimci, kaygılı öğrencilerin dil öğreniminde öz güvenlerini kaybettiklerini ve performanslarının çok düşük olduğunu kabul etmektedirler. Bu çalışma, özellikle İngilizce'yi ikinci dil olarak öğrenen, Türkiye'de liselerde öğrenim gören öğrencilerin konuşma becerilerini kazanmalarında, öğrenci kaynaklı kaygı faktörlerinin dil öğrenimi nasıl etkilediği ve ne gibi tedbirler alınması gerektiği sorularına cevap aramaktadır. Aynca, kişilik farklılıklarından da yararlanarak, her kişilik özelliğine göre özel olarak geliştirilen psikolojik ve pedagojik çözüm yollan ile kaygınn yenilmesi hedeflenmiş ve kaygıyı önleyici esas faktörler geliştirilmeye çalışılmıştır.
dc.description.abstractVI ABSTRACT MASTER THESIS SUGGESTIONS ABOUT REDUCING LANGUAGE ANXIETY CAUSED BY PERSONAL REASONS Taner ÖZTÜRK Supervisor: Prof.Dr. Kemalettin Yİ?İTER 2003- PAGES: 80 Jury: Prof. Dr. Kemalettin Yİ?İTER AssocProf. Dr. Mehmet TAKKAÇ Asst.Prof. Dr. Selma ELYILDIRIM In general terms, anxiety can be defined as a state of apprehension, a fear that is associated with an object. Language anxiety is only one of the several types of anxiety that have been identified by psychologists. Linguists and theorists have been aware that anxiety is often associated with language learning. The subjective feelings and behavioral responses of the anxious foreign language learners are essentially the same as any specific anxiety. They often experience apprehension, worry, and even dread. They have difficulty in concentrating, become forgetful, sweat, and have palpitations. Today more and more teachers agree that the over-anxious students who lack of self-confidence produce less output in foreign language acquisition. This study was designed in order to find out personal reasons of language anxiety of Turkish high school students learning English as a second language. It also provides a brief overview of how personal reasons cause anxiety and the effects of anxiety on language learners. It focuses not only on psychological solutions, but also on pedagogical solutions empowered by anxiety reducing activities.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSuggestion about reducing language anxiety caused by personal reasons
dc.title.alternativeÖğrenci kaynaklı dilde kaygı ile mücadele hakkında öneriler
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmSecond language learning
dc.subject.ytmSpeaking skills
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmAnxiety
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmHigh schools
dc.subject.ytmForeign language learning
dc.identifier.yokid127895
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid125520
dc.description.pages79
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess