Show simple item record

dc.contributor.advisorBalkaya, İhsan Sabri
dc.contributor.authorBeldağ, Adem
dc.date.accessioned2021-04-26T19:34:05Z
dc.date.available2021-04-26T19:34:05Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/539842
dc.description.abstractIll ÖZET YÜKSEK LİSANS TEZİ SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE TBMM'NİN AÇILIŞI KONUSUNUN ÖĞRENCİLERDEKİ DEMOKRATİK BİLİNCİN OLUŞMASINDAKİ ETKİSİ (ERZURUM İLİ AŞKALE İLÇESİ ÖRNEK ÇALIŞMASI) Adem BELDAĞ Danışman: Yrd. Doç. Dr. İhsan Sabri BALKAYA 2003 -Sayfa: XI +112 Yrd. Doç. Dr. İhsan Sabri BALKAYA Yrd. Doç. Dr. Kenan ÇETİN Yrd. Doç. Dr. A. Ali GAZEL Araştırmada ilköğretim Sosyal Bilgiler dersinde Türkiye Büyük Millet Meclisi 'nin açılışı konusunun öğrencilerde ki demokratik bilincin oluşmasında ki etkisi ölçülmüştür. Araştırmada anket yöntemi kullanılmıştır. Araştırmaya Erzurum ili, Aşkale ilçesindeki ilköğretim okullarının dördüncü ve beşinci sınıflarında okuyan 425 öğrenci katılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler, `SPSS 10,0 Windows` paket programında değerlendirilmiştir. Araştırma beş bölümden oluşmaktadır. I. bölümde Sosyal Bilimler ve Sosyal Bilgilerin anlamı, tarihsel gelişimi, aralarındaki ilişki ve Sosyal Bilgiler programı ile ilgili bilgiler verilmiştir. II. bölümde demokrasi, bilinç, demokratik bilinç ve demokrasi-eğitim hakkında bilgi verilmiştir. UT. bölümde araştırmada kullanılan yöntem ve teknikler kullanılmıştır. IV. bölümde ise elde edilen verilerin değerlendirilmesi yapılmıştır. Araştırma ile ilköğretim dördüncü ve beşinci sınıf öğrencileri ile ve bu sınıflarda okuyan kız ile erkek öğrencilerin davranışı oluşumu ve demokratik t i bilinç oluşumu ölçmek amaçlanmıştır.
dc.description.abstractIV ABSTRACT MASTER THESIS THE EFFECT OF THE OPENING OF THE TURKISH GRAND NATIONAL ASSEMBLY IN SOCIAL SCIENSES LESSON ON THE FORMATION OF THE DEMOCRATIC CONSCIOUSNESS IN STUNEDNTS. (A SAMPLE STUDY LOCATED IN TOWN AŞKALE, ERZURUM) Adem BELDA? Supervisor. Assistant Prof. Dr. İhsan Sabri BALKAYA 2003 -PAGE: XI +112 Jury Assintant Prof. Dr. İhsan Sabri BALKAYA Assistant Prof. Dr. Kenan ÇETİN Assistant Prof. Dr. A. Ali GAZEL In this study, the effect of the subject 'The Effect Of The Opening Of The Turkish Grand National Assembly In Social Sciences Lesson On The Formation Of The Democratic Consciousness hi Students (A Sample study located in town Aşkale, Erzurum)' As for the method questionnaire was placed, and 425 students from 4th and 5th grade of primary school in Aşkale, Erzurum participated in the research in the data obtained were evaluated through `SPSS 10,0 Windows` pocket programme. The study consists of five chapters, hi the first chapter, the meaning of social sciences and social studies courses, their historical development, the interrelation between this concepts and finally some information about the programme of social knowledge were mentioned. In the second chapter, democracy, conscious, democratic awarness and democracy education were scrutinized. In the third one, the methods and tecniques in the research were displayed, in the fourth the data obtained were evaluated. With this study, the behaviour and the emergence of democratic conscious of the fourth and fifth grade of primary school male and female students were aimed to measure.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSosyal bilgiler dersinde TBMM`nin açılışı konusunun öğrencilerdeki demokratik bilincin oluşmasında etkisi
dc.title.alternativeThe Effect of the opening of the Turkish Grand National Assemly in social sciences lesson on the formation of the democratic consciousness in students (A sample study located in town Aşkale Erzurum)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmDemocracy
dc.subject.ytmDemocratic conciousness
dc.subject.ytmSocial studies course
dc.subject.ytmSocial studies teaching
dc.subject.ytmTurkish Grand National Assembly
dc.identifier.yokid128020
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid125505
dc.description.pages120
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess