The efficiency of computers on testing writing skills
dc.contributor.advisor | Yiğiter, Kemalettin | |
dc.contributor.author | Aydin, Selami | |
dc.date.accessioned | 2021-04-26T19:33:54Z | |
dc.date.available | 2021-04-26T19:33:54Z | |
dc.date.submitted | 2004 | |
dc.date.issued | 2020-12-17 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/539682 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, İngiliz Dili Eğitimi alan Türk öğrencilerin yazma becerilerini ölçmede bilgisayarların etkinliğini bulmaktır. Araştırmada, Atatürk Üniversitesi, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi, İngilizce Öğretmenliği Bölümünden kırk öğrenci, kontrol ve deneme grubunda kullanılmıştır. Adaylara, anket, klavye testi, yazma becerilerini ölçmek amacıyla ön test ve son testler uygulanmıştır. Araştırmada beş hipotez test edilmiş, şu sonuçlar bulunmuştur: Yazma becerilerini ölçmede bilgisayar kullanımı, adayların test sonuçları ve başarıları üzerinde olumlu etkiye sahiptir. Bilgisayarlarda uygulanan testlerin test güvenilirliği, klasik testlerdeki güvenirlilikten daha yüksektir. Bilgisayar testlerinin puanlayıcı güvenirliliği, kağıt-kalem testlerinden daha yüksektir. Öğrencilerin önceki bilgisayar deneyimleri, test puanları üzerinde olumlu bir etkiye sahiptir. Bilgisayarda yazılan kompozisyonlar, nitelik bakımından kalem- kağıt kullanılarak yazılan kompozisyonlarından üstündür. | |
dc.description.abstract | This research aimed to find the efficiency of computers on testing writing skills of Turkish students as English Language Learners. Forty students at English Language Department of Kazım Karabekir Education Faculty at Atatürk University were assigned as control and experimental groups. They were given a students questionnaire, keyboarding test, pretests and posttests to test writing skills. In the research, five hypotheses were tested and following results were found: Computer use in testing writing skills has a positive effect on the scores and the achievement of the students. Test reliability of the writing tests administered on computers is higher than the reliability of pen-paper tests. Scorer reliability of the computerized tests is higher than the reliability of pen-paper tests. Prior computer experience of the students improves the test scores and their achievement. Compositions written on computer are better in quality than ones written on paper. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | The efficiency of computers on testing writing skills | |
dc.title.alternative | Yazma becerilerini ölçmede bilgisayarların etkinliği | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2020-12-17 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 159315 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 144645 | |
dc.description.pages | 173 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |