Show simple item record

dc.contributor.advisorYavuzer, Kemalettin
dc.contributor.authorYavuz, Fatih
dc.date.accessioned2021-04-26T19:33:53Z
dc.date.available2021-04-26T19:33:53Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2020-12-18
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/539666
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, İngiliz Dili Eğitimi bölümündeki Öğrencilerin Dinleme becerisi dersinde kullandıkları strateji ve taktikleri belirlemek onlara gerekli strateji ve taktiklerin öğretimini sağlanmaya katkıda bulunmak ve de dinleme sorunlarını çözebilmektir. Araştırmada, Atatürk Üniversitesi, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi, İngilizce Öğretmenliği Bölümünden yüz dört öğrenci, deneme grubu olarak kullanılmıştır. Adaylardan, anket, bireysel görüşme, ve günlükler alınmış ve dinleme becerilerini ölçmek amacıyla ön test ve son testler uygulanmıştır. Araştırmada üç hipotez test edilmiş, şu sonuçlar bulunmuştur: Öğrenciler strateji kullanımında oldukça başarılıdırlar ve strateji ve taktikler öğrencilerin dinleme becerisine daha bilinçli yaklaşımını sağlamaktadır. Ayrıca bu kavramların eğitim yoluyla öğretilebileceği gibi kişinin kendisinde de var olduğu ortaya çıkmıştır.
dc.description.abstractThis study aimed to find the strategies and tactics in listening of Turkish students as English Language Learners. One hundred and four students at English Language Department of Kazım Karabekir Education Faculty at Atatürk University were assigned as the experimental group. Student questionnaire, self reports, pretests and posttests to test listening skills and diaries of the learners were evaluated. In the research, three hypotheses were tested and the following results were found: The general cognitive and metacognitive strategies such as Inferencing, translation, were seen to be used by the learners. Pretest and posttest of the learners have shown that the concept of strategy can be taught. Another finding is that strategies and tactics are naturally human; the instruction can help to start them.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe strategies and tactics the EFL students use in listening skills
dc.title.alternativeİngilizce yabancı dil öğrencilerinin dinleme becerilerinde kullandığı taktik ve stratejiler
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-12-18
dc.contributor.departmentİngiliz Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmListening skill
dc.subject.ytmListening strategies
dc.subject.ytmListening method
dc.subject.ytmListening
dc.subject.ytmForeign language learning
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmEnglish lessons
dc.subject.ytmUniversity students
dc.identifier.yokid159402
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid144648
dc.description.pages139
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess