Show simple item record

dc.contributor.advisorKurbanov, Babek
dc.contributor.authorBektaş, Tamer
dc.date.accessioned2021-04-26T19:33:52Z
dc.date.available2021-04-26T19:33:52Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/539637
dc.description.abstractÖZET YÜKSEK LİSANS TEZİ BAŞLANGIÇ VİYOLA EĞİTİMİNE İLİŞKİN YENİ BİR YAKLAŞIM VE MODEL ÖNERİSİ Tamer BEKTAŞ Danışman: Prof.Dr. Babek KURBANOV 2004:Sayfa: Jüri: Prof.Dr. Babek KURBANOV Doç.Dr. Dadaş DADAŞOV Doç.Dr.Tamffla KASIMOVA Bu araştırmada, Türkiye'deki Eğitim Fakültelerinin Müzik Anabilim Dallarında bireysel çalgı (viyola) derslerinde, öğrencilerin viyola öğrenim süreçlerim daha etkili kullanabilmeleri ve kullanılan kaynakların, içeriğini geliştirmek amaçlanmıştır. Araştırmada veriler, kaynak tarama yöntemiyle elde edilmiştir. Elde edilen verilerden viyola' mn tarihsel gelişimi, başlangıç düzeyindeki etütleri ve bu düzeyin ilk çalışmaları saptanmıştır. Bu çerçevede; tarihsel bilgiler ve teknik konuların içerikleri, resimler yardımıyla zenginleştirilmiştir. Etütlerin analizleri, metotlar ve yay tekniklerini anlatan kaynaklar ışığında araştırmacının gözlem ve birikimleri ile saptanmaya çalışılmıştır. Bu araştırmada ortaya konulan içerik ve analizli etütler öğrencilere sunularak değerlendirmeleri istenmiştir. Yapılan gözlem ve değerlendirmelerde, olumlu sonuçlar elde edilmiştir. Araştırmacının gözlemleri doğrultusunda öğrencilerin, etütleri daha az hata yaparak çalıştıkları ve viyola hakkındaki genel kültürlerinin geliştiği gözlenmiştir.
dc.description.abstractII ABSTRACT MASTER THESIS A NEW APPROACH AND A NEW MODEL INTRODUCTION FOR BEGINNER VIOLA EDUCATION TRAINING IN TURKEY Tamer BEKT AS Supervisor: Prof.Dr. Babek KURBANOV 2004-Page: Jury: Prof.Dr. Babek KURBANOV Assoc.Prof.Dr. Dadaş DADAŞOV Assoc.Prof.Dr. Tamilla KASIMOVA The basic that the students are able to experience the process of studying viola more efficiently and to develop the concept of the sources being used at the invidual lecture in the Department of Music of the Education Faculties in Turkei. It is confirmed that the historical developmend and the first studies. In this circumstances, the historical knowledge and the concept of the tecnical subjects are encirhed with the pictures and the photos. The analysis of the exercises are tried to determine in the light of the methods and the bow tecniques with the expert's observation and the accumulation.The students have been asked to evaluate the concept and the instructions about how to play in this research, as well. Concequently; pozitive results have been obtained after the expert has a observed that the students practise their instrument making less mistakes and improve their mental and spiritual conditions on the viola.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleBaşlangıç viyola eğitimine ilişkin yeni bir yaklaşım ve model önerisi
dc.title.alternativeA new approach and a new model introduction for beginner viola education training in Turkey
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMusic education
dc.subject.ytmMusical instruments
dc.subject.ytmViola
dc.subject.ytmInstrumental education
dc.identifier.yokid159382
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid144649
dc.description.pages66
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess