Speech acts in foreign language teaching
dc.contributor.advisor | Takkaç, Mehmet | |
dc.contributor.author | Genç, Makbule | |
dc.date.accessioned | 2021-04-26T19:33:51Z | |
dc.date.available | 2021-04-26T19:33:51Z | |
dc.date.submitted | 2004 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/539631 | |
dc.description.abstract | ÖZET YÜKSEK LİSANS TEZİ YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE SÖZ ETKİNLİKLERİ Makbule GENÇ Danışman: Doç. Dr. Mehmet TAKKAÇ 2004- 52 Jüri : Prof.Dr.Kemalettin YİĞİTER : Doç.Dr. Mehmet TAKKAÇ : Yrd. Doç. Dr. Muzaffer BARIN Bu çalışmanın amacı söz edinimleri kavramının farklı tanımlarını değerlendirmek ve bu kavramın kullanım olanaklarını irdelemektedir. Bilindiği gibi, söz edinimleri, öğrenilen dilin kullanıldığı en önemli alanlardan biri olduğu için, yabancı dil öğretimi ve öğrenim sürecinde önemli bir yer tutar. Söz edinimleri, öğrenme sürecinde gerektiği gibi kullanılırsa, yabancı dil öğrenen kişiler yalnızca kuramsal bilgiler almakla kalmaz, aynı zamanda dilin kullanımı konusunda da beceri kazanırlar. Bu çalışma dört bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, dil öğretiminde iletişimsel becerinin ayrıntılı özeti ve iletişim, ikinci bölümde, söz edinimi tanımı ve önemi; üçüncü bölümde, söz ediniminin öğeleri ve çözümlenmesi ve dördüncü bölümde, söz edinimi türleri incelernmiştir. | |
dc.description.abstract | II ABSTRACT MASTER THESIS SPEECH ACTS in FOREIGN LANGUAGE TEACHING Makbule GENÇ Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Mehmet TAKKAÇ 2004- 52 Jury : Prof. Dr. Kemalettin Yİ?İTER : Assoc. Prof. Dr. Mehmet TAKKAÇ : Assist. Prof. Dr. Muzaffer BARIN The aim of this study is to evaluate different definitions of speech acts and their probable use in language classes. Speech acts are among the most important factors to be taken into consideration because they include elements for the proper use of foreign language. If they are used appropriately, foreign language learners not only take theoretical knowledge, but also gain skill in the use of target language. This study includes four chapters. Chapter one is about communication and a detailed summary of communicative skill in language teaching. Chapter two is speech acts, their definition and importance. Chapter three includes parts of speech acts and their analysis. And the fourth chapter examines types of speech acts. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Dilbilim | tr_TR |
dc.subject | Linguistics | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Speech acts in foreign language teaching | |
dc.title.alternative | Yabancı dil öğretiminde söz etkinlikleri | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Speech acts | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | Language teaching | |
dc.identifier.yokid | 159624 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 144626 | |
dc.description.pages | 55 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |