Show simple item record

dc.contributor.advisorAkalın, Suna
dc.contributor.authorYağmur Sari, Hülya
dc.date.accessioned2021-04-26T19:33:51Z
dc.date.available2021-04-26T19:33:51Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2020-12-18
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/539627
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı 'çocuklara İngilizce öğretiminde - bu yaş grubu özellikleri de dikkate alınarak- dil öğretmeninin rolü nasıl olmalıdır?' sorusuna cevap bulmaktır. Bunu cevaplandırırken de 4-12 yaş arası çocuklar olarak belirlenen bu grubun yaş faktörü ve genel özelliklerinin dil öğretimindeki avantaj lan çerçevesinde dil öğretmenlerine somut ve yaşanmış ip uçları sunmaktır. Bu amaçla öncelikle bu araştırmanın genel taslağı olarak literatür taraması yapılmış ve referanslar ve gözlem sonuçlarından örneklerle dil öğretmeninin sınıf içindeki rolü ele alınarak 1. bölümde sunulmuştur. Ayrıca bu yaştaki çocukları içeren örnek bir öğrenci grubuna Birleşik Arap Emirlikleri, Dubai'de 'ideal öğretmenin özellikleri' konulu bir anket uygulanmıştır. Bunun yanı sıra İngilizce öğretiminde öğretmenin etkisini göstermek için 'gözlem' metodu kullanılmıştır. Gözlem bulguları çalışmanın 2. bölümünde sunulmuştur.
dc.description.abstractThis study is aimed to find out the answer of the question 'what is the role of the language teacher in teaching English to young learners?' -focussing on the age factor of this group- and while answering this, it is aimed to present concrete and experienced tips for the language teachers of English in terms of the age factor and the general characteristics of the young learners- specified on 4 to 11 year old kids. For this purpose, first of all a literatue research was done and presented in the first chapter as the 'theoratical framework of the research' dealing with the teacher's role in language classroom with the references of literature review and sample observation results of the study. Then a questionnaire on the 'ideal teacher features' is applied to a sample group consisting of different ages of the young learners in Dubai, UAE. Besides, a 'self observation' method is used to reveal the effect of the teacher in English teaching. The findings of these observations are presented in the second chapter of the study.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTeacher`s role in teaching English to young learners
dc.title.alternativeÇocuklara İngilizce öğretiminde öğretmenin rolü
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-12-18
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmTeacher success
dc.subject.ytmIdeal teacher
dc.subject.ytmChildren
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.identifier.yokid159364
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid144651
dc.description.pages80
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess