Show simple item record

dc.contributor.advisorKök, Mehmet
dc.contributor.authorAy, İsmail
dc.date.accessioned2021-04-26T19:33:51Z
dc.date.available2021-04-26T19:33:51Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/539623
dc.description.abstractBu araştırmada, Yatılı İlköğretim Bölge Okulları ile normal eğitim veren ilköğretim okulları ikinci kademe öğrencilerinin saldırganlık düzeyleri açısından karşılaştırılması ve farklılıkların tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini, 2002-2003 Eğitim-Öğretim yılında, Erzurum iline bağlı üç ilçedeki yatılı ilköğretim bölge okulları ile yine bu ilçelerdeki birer normal ilköğretim okulunun II. kademesinde öğrenim görmekte olan toplam 451 öğrenci oluşturmuştur. Örneklem grubuna `Saldırganlık Ölçekleri` testi uygulanarak, veriler SPSS istatistik programında analiz edilmiştir. Sonuç olarak araştırmanın bulguları şöyle özetlenebilir; 1. Yatılı öğrencilerin, kendine dönük ve antisosyal saldırganlık düzeyleri yüksek bulunmuştur. 2. Yatılı kızların kendine dönük saldırganlık düzeyleri diğer kız öğrencilerden; yatılı erkeklerin ise antisosyal saldırganlık düzeyleri diğer erkek öğrencilerden yüksektir. 3. Genel olarak, kızların saldırganlık bunalımı erkeklerden yüksek iken, erkekler de antisosyal saldırganlık bakımından kızlardan öndedir. 4. Yatılı kızlar ile normal okullardaki erkekler arasında antisosyal saldırganlık düzeyleri açısından fark yoktur. 5. Normal okullarda alt sınıflarda dolaylı saldırganlık düzeyleri daha yüksektir. Yatılı okullarda alt ve üst sınıflar arasında bir farklılık görülmemiştir.Anahtar kelimeler: Saldırganlık, Yatılı İlköğretim Bölge Okulu (YİBO), Yansıtılmış Saldırganlık, Kendine Dönük Saldırganlık, Antisosyal Saldırganlık.
dc.description.abstractIn this investigation, it is aimed to compare the students of the boarding and non-boarding secondary schools in terms of their aggression levels and to determine the differences between them. The research group was composed of 451 secondary school students. The subjects were choosen from three different districts of Erzurum in 2002-2003 education year. `The Agression Scales` was applied to the subjects and the data was analyzed by using SPSS statistics programme. The results can be summarized as follow: 1. Antisocial and self aggression levels of the boarder students were found high. 2. The self aggression level of the female boarder students were found higher than the other female student subjects; and the antisocial aggression level of boarder male students were found higher than the male students in secondary schools. 3. The aggression anxiety level of the female students was higher than the male students; but the antisocial aggression level of male students was higer than the female students. 4. There was no difference between the female boarders and the male students in secondary schools in terms of their antisocial aggression levels. 5. In secondary schools the covert aggression levels of sub-classes were higher. In the boarding schools no difference was observed among the sub and upper classes.Key words: Aggression, Boarding School, Projected Aggression, Self-Aggression, Antisocial Aggression.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYatılı ilköğretim bölge okulları ile normal ilköğretim okulları II. kademe öğrencilerinin saldırganlık düzeyleri açısından karşılaştırılması
dc.title.alternativeThe comparision of the boarding and non-boarding secondary schools in terms of the students' aggression level
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmRegional boarding primary education schools
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmBoarders
dc.subject.ytmAggressiveness
dc.subject.ytmComparative education
dc.identifier.yokid159344
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid144652
dc.description.pages104
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess