Show simple item record

dc.contributor.advisorAkalın, Suna
dc.contributor.authorKaya, Kağan
dc.date.accessioned2021-04-26T19:33:49Z
dc.date.available2021-04-26T19:33:49Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/539602
dc.description.abstractVI ÖZET YÜKSEK LİSANS TEZİ TÜRKİYE'DEKİ ANADOLU LİSELERİNDE VE SÜPER LİSELERDE İNGİLİZCE' NİN AMERİKAN KISA HİKAYELERİ YOLUYLA ÖĞRETİMİ Kağan Kaya Danışman : Yrd. Doç. Dr. Suna AKALIN 2004 - SAYFA : 79 Jüri : Prof. Dr. Kemalettin YİĞİTER Yrd. Doç. Dr. Selma ELYILDIRIM Yrd. Doç. Dr. Suna AKALIN Bu çalışmanın amacı, Türkiye'deki Anadolu Liselerinde ve Süper Liselerde orta seviyedeki öğrencilere Amerikan Kısa Hikayesi yoluyla İngilizce'nin gerçek kullanımını göstermek, Amerikan kültürünü ve sosyal hayatını tanıtmak, İngilizce bir edebi eseri okumayı sevdirmek, ayrıca İngilizce öğretmenlerine bu alanda rehberlik etmektir. Bu tezde, edebiyat ve dil arasındaki ilişki belirtilmiş, edebiyatın dil öğretiminde kullanılmasının eski bir yöntem olmadığı vurgulanmıştır. Amerikan Kısa Hikayelerinin İngilizce öğretiminde kullamlmasımn yararlan belirtilmiş, İngilizce öğretmenlerine örnek ders planı ve materyal seçimi için öneriler sunulmuştur. Tezin hazırlanmasında öncelikle, Erzurum Lisesi ve Mecidiye Anadolu Lisesi öğretmenlerine bir anket ve ayrıca Erzurum Lisesi YDA 9. sınıf öğrencilerine bir envanter uygulanmıştır. Sonuçlar yüzde çalışması ile analiz edilmiştir. Elde edilen verilere göre, Amerikan Kısa Hikayelerim İngilizce öğretiminde Anadolu ve Süper Liselerinde İngilizce ders kitaplarım desteklemek amacıyla orta seviyedeki öğrenciler için kullanmanın oldukça faydalı olacağı ortaya çıkmaktadır.
dc.description.abstractV ABSTRACT MASTER THESIS TEACHING ENGLISH THROUGH AMERICAN SHORT STORIES IN ANATOLIAN AND SUPERIOR HIGH SCHOOLS IN TURKEY Kağan Kaya Supervisor : Asst Prof. Suna AKALIN 2004 -PAGE: 79 Jury : Prof. Dr. Kemalettin Yİ?İTER Asst. Prof. Selma ELYILDIRIM Asst. Prof. Suna AKALIN The aim of this study is to demonstrate the real use of English to the intermediate level students of Superior High Schools and Anatolian High Schools, to introduce them American culture and social life, to make them keen on reading English literary works through American short stories, and also, to guide English teachers in this area. In this thesis, the relationship between literature and language has been stated. It has been emphasized that using literature in teaching language is not an old method. The contributions of using American Short Stories in teaching English have been stated. A sample lesson plan and some suggestions for selecting appropriate materials have been presented to the language teachers at the point of using these stories in teaching English. At the stage of preparing the thesis, first, a questionnaire for Erzurum High School and Mecidiye Anatolian High School teachers and an inventory for Erzurum Superior High School 9th grade students have been applied. The data were analysed through a percentage study. According to the data verified, it is reported that using American short stories is quite beneficial for intermediate level students in Anatolian and Superior High Schools in teaching English to support English textbooks.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleTeaching English through American short stories in Anatolian and superior high schools in Turkey
dc.title.alternativeTürkiyede'ki Anadolu liselerinde süper liselerde İngilizce'nin Amerikan kısa hikayeleri yoluyla öğretimi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmAmerican literature
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmShort stories
dc.subject.ytmStoryline method
dc.identifier.yokid159502
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid144628
dc.description.pages88
dc.publisher.disciplineİngilizce Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess