İlköğretim ikinci kademe Türkçe ders kitaplarındaki masalların eğitimdeki yeri
dc.contributor.advisor | Turan, Lokman | |
dc.contributor.author | Arslan, Akif | |
dc.date.accessioned | 2021-04-26T19:33:48Z | |
dc.date.available | 2021-04-26T19:33:48Z | |
dc.date.submitted | 2004 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/539578 | |
dc.description.abstract | IX ÖZET YÜKSEK LİSANS TEZİ İLKÖĞRETİM İKİNCİ KADEME TÜRKÇE DERS KİTAPLARINDAKİ MASALLARIN EĞİTİMDEKİ YERİ AkifARSLAN Danışman : Yard. Doç. Dr. Lokman TURAN 2004 - Sayfa : XIV +215 Jüri : Yard. Doç. Dr. Lokman TURAN Doç. Dr. Muhsine BÖREKÇİ Yard. Doç. Dr. Nesrin FEYZİOĞLU Bu araştırma; ilköğretim ikinci kademe Türkçe ders kitaplarındaki masalların eğitimsel mesaj larını, bu masallardaki dilsel öğeleri, öğretmen ve öğrencilerin masallar hakkındaki çeşitli görüşlerini, Türkçe ders kitaplarındaki masallarda görülen olağanüstülükleri ve masallar işlenirken uygulanabilecek çağdaş yöntemleri ortaya koymak amacıyla hazırlanmıştır. Çalışma sonunda; Türkçe ders kitaplarındaki masallarda öğrencilerin eğitiminde kullanılabilecek pek çok mesajın bulunduğu, masalların dil bilgisine ait bazı konuları ihtiva ettiği, masal metinlerinde pek çok olağanüstü durumun olduğu, öğretmen ve öğrencilerin bu masalları yeterince tanımadığı ve masal metinlerine gereken önemin verilmediği ortaya çıkmıştır. Ayrıca Türkçe ders kitaplarındaki masallar işlenirken, diğer konularda da olduğu gibi, rutin uygulamaların yapıldığı görülmüş, bunun kırılması için masallar okunurken uygulanabilecek çağdaş yöntemler önerilmiştir. | |
dc.description.abstract | ABSTRACT MASTER THESIS THE SITUATION OF TALES IN EDUCATION IN TURKISH TEST BOOK IN SECONDARY - LEVEL OF PRIMARY SCHOOL AkifARSLAN Supervisar : Asist. Prof. Dr. Lokman TURAN 2004 -Page: XIV +215 Jury : Asist. Prof. Dr. Lokman TURAN Assoc. Prof. Dr. Muhsine BÖREKÇİ Asist. Prof. Dr. Nesrin FEYZİO?LU The aim of this research is to reveal the educational messages of tales, linguistic components in these tales, various opinions of teachers and students about these tales, extraordinaries in tales and comtemporary methods applied when tales are being processed, in the Turkish text books. At the end of study; we see that many messages found to be used for students education in Turkish textbook, grammers of tales cancerning some topics are included, many extaordinary circumstances are existed, teacher and students don't enouh know there tales and neodded importance isn't given to these tales. Besides, when the tales are being processed, it is seemed ratine applications done by teachers, as in the ather subjects, to break this contemporary methods that is applied when tales are being processed, are suggestad. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim ikinci kademe Türkçe ders kitaplarındaki masalların eğitimdeki yeri | |
dc.title.alternative | The situation of tales in education in turkish test book in secondery-level of primary school | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Tales | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Turkish education | |
dc.subject.ytm | Storyline method | |
dc.subject.ytm | Turkish teaching | |
dc.subject.ytm | Turkish lesson | |
dc.identifier.yokid | 159461 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 144630 | |
dc.description.pages | 231 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |