Show simple item record

dc.contributor.advisorKonca, Mustafa Yavuz
dc.contributor.authorÖzer, Öznur
dc.date.accessioned2021-04-26T19:33:48Z
dc.date.available2021-04-26T19:33:48Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/539576
dc.description.abstractV ÖZET YÜKSEK LİSANS TEZİ HİKÂYE ANLATIMI YOLUYLA ÇOCUKLARA YABANCI DİL ÖĞRETİMİ Öznur ÖZER Danışman : Yrd.Doç.Dr. M. Yavuz KONCA 2004- Sayfa: 69 Jüri : Prof.Dr. Kemalettin YİĞİTER Yrd.Doc.Dr. M.Yavuz KONCA Yrd.Doç.Dr.Muzaffer BARIN Bu çalışma, çocuklara İngilizce öğretiminde hikâye anlatımı yönteminin kullanımını göstermek için tasarlanmıştır. Tasarıyı oluşturan sebep, çocuklara yabancı dil öğretiminde daha iyi teknikler bulma arayışıdır. Bu çalışma, ilköğretim sınıfında hikâye anlatımı yoluyla İngilizce öğretiminin etkililiğini araştırmayı amaçlamaktadır. Bu çalışmada, çocukların dil edinimi, çocuklara yabancı dil öğretiminin amaçlan, Toplu Fiziksel Tepki Metodu ve hikâye anlatımı ile ilgili genel bilgiler verilmiştir. Ayrıca, dil öğretmenleri için bazı öneriler getirilmiş ve örnek bir ders plânı da eklenmiştir. Veriler, Saltuk Bey İlköğretim Okulu'nda yapılan çalışma sonucunda elde edilmiştir. Altı hafta boyunca, İngilizce dersleri, önceden belirlenmiş olan bir ilköğretim okulunun beşinci sınıfında hikâye anlatım tekniği kullanılarak işlenmiş ve çalışma sonucunda bu tekniğin çocuklara İngilizce öğretiminde oldukça yararlı ve motive edici olduğu sonucuna varılmıştır.
dc.description.abstractIV ABSTRACT MASTER THESIS TEACHING ENGLISH TO CHILDREN THROUGH STORYTELLING Öznur ÖZER Supervisor : Asst.Prof.Dr. M. Yavuz KONCA 2004- Page: 69 Jury : Prof. Dr. Kemalettin YİGİTER Asst.Prof. Dr. M.Yavuz KONCA Asst.Prof.Dr. Muzaffer BARIN This study was designed to demonstrate the use of storytelling in teaching English to children. The underlying reason was to search for a better way to teach English to children. This research aimed to find the efficiency of using storytelling in teaching English in primary class. The study provides general information on children's acquisition of languages, aims of teaching foreign languages to children. Total Physcical Response Method (TPR), and TPR Storytelling. Moreover, a sample lesson plan for storytelling methodology and the implications that this kind of metholodogy suggests for teachers of English for young learners have beeen added. The data were obtained from the experimental study conducted in Saltuk Bey Elementary School. Throughout six weeks of implementation, storytelling technique was used in a fifth-grade class during the English course. At the end of the study, the data gathered revealed that using TPRS in primary class is quite beneficial and motivating for students.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTeaching english to children through TPR storytelling
dc.title.alternativeHikaye anlatımı yoluyla çocuklara yabancı dil öğretimi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Diller Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmStory
dc.subject.ytmStory telling
dc.subject.ytmStoryline method
dc.subject.ytmForeign language education
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.identifier.yokid159452
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid144631
dc.description.pages79
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess