Show simple item record

dc.contributor.advisorBozdemir, Orhan
dc.contributor.authorYeşilli, Sait
dc.date.accessioned2021-04-26T19:33:33Z
dc.date.available2021-04-26T19:33:33Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/539350
dc.description.abstractÖZET YÜKSEK LİSANS TEZİ İKİNCİ YABANCI DİL DERSİ OLARAK ALMANCA ÖĞRETİMİ NASIL UYGULANMALI Sait YEŞİLLİ Danışman: Yrd. Doç. Dr. Orhan BOZDEMİR 2004 - Sayfa: 79 Jüri : Yrd. Doç. Dr. Orhan BOZDEMİR : Yrd.Doç. Dr.Özcan ERİŞEK : Yrd.Doç. Dr. Şener BAĞ İkinci yabancı dil kavramı bizim ülkemiz için yeni olmasına rağmen, Avrupalı eğitimciler yaklaşık 40 yıldır bu konu ile uğraşıyorlar. Biz de bu çalışma ile, ikinci yabancı dilin bizim ülkemizde de rahatlıkla uygulanabileceğini, yalnız bunun için bazı düzenlemelerin zorunlu olduğunu ifade etmeye çalıştık. Temelde birinci yabancı dil ile ikinci yabancı dil eğitimi sadece birkaç noktada ayrılıyorlar, bu farklılıklardan en önemlisi, öğrenciler gerekli durumlarda öğrendikleri birinci yabancı dile başvurabilmeleridir, bu durumun ise çok ciddi bir olumsuzluğa yol açtığı saptanamamıştır. Yabancı dil eğitiminin temelinde iletişim kurma düşüncesinin yattığını kabul edersek, yabancı dil derslerinde de uygulanabilecek en uygun yöntemin `İletişimci Yaklaşım` olduğu düşüncesini savunduk. Bu yöntem ile birlikte kullanılabilecek yardımcı araç-gereçlere tanıtıp, bunlardan video, DVD, VCD, ile ikinci yabancı dil dersinin nasıl yapılabileceğini anlatmaya çalıştık. Yine bu yöntem ile kullanılabilecek en uygun materyalin Ping Pong 1-2 olduğunu ifade edip, özelliklerini tanıtmaya çalıştık. Çalışmamızın sonunda ise Milli Eğitim Bakanlığının pilot uygulama okullarına gönderdiği müfredatları tanıtıp, bunlarda saptadığımız olumlu ve olumsuz noktaları değerlendirmeye çalıştık.
dc.description.abstractIV ABSTRACT MASTER THESIS HOW CAN TEACHING GERMAN AS A SECOND FOREIGN LANGUAGE BE APPLIED Sait YEŞİLLİ Supervisor: Assist. Prof. Dr. Orhan BOZDEMİR 2004 - Pages: 79 Jury : Assist Prof. Dr. Orhan BOZDEMİR : Assist. Prof. Dr. Özcan ERİŞEK : Assist. Prof. Dr. Şener BA? Despite being a new concept in our country, European educators have been working on second foreign language for approximately forty years. In our study, we have tried to explain that second foreign language could also be easily applied with the help of some necessary regulations in our country. In fact,foreign language and second foreign language differ only in some points. The most important difference is that students could resert to their acquised foreign language. We couldn't find out if this matter had led to a serious negative state. We accept that the main objective of learning a foreign language is to communicate, so we insisted on the most suitable method the `Communicative Approach`. Besides this approach.we introduced the supportive materials that we could use the video, DVD and VCD, in communicative approach. We have tried to explain that Ping Pong 1-2 are the best materials that could be used. Finally, we have presented the curriculums that the National Ministry of Education has sent to some selected schools, we have tried to evaluate the positive and negative points of these curriculums.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectAlman Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectGerman Linguistics and Literatureen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİkinci yabancı dil dersi olarak Almanca öğretimi nasıl uygulanmalı
dc.title.alternativeHow can teaching German as a second foreign language be applied
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSecond language teaching
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmForeign language education
dc.subject.ytmGerman
dc.subject.ytmGerman lesson
dc.identifier.yokid163237
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid145509
dc.description.pages86
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess