İkinci yabancı dil dersi olarak Almanca öğretimi nasıl uygulanmalı
dc.contributor.advisor | Bozdemir, Orhan | |
dc.contributor.author | Yeşilli, Sait | |
dc.date.accessioned | 2021-04-26T19:33:33Z | |
dc.date.available | 2021-04-26T19:33:33Z | |
dc.date.submitted | 2004 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/539349 | |
dc.description.abstract | ÖZET YÜKSEK LİSANS TEZİ İKİNCİ YABANCI DİL DERSİ OLARAK ALMANCA ÖĞRETİMİ NASIL UYGULANMALI Sait YEŞİLLİ Danışman: Yrd. Doç. Dr. Orhan BOZDEMİR 2004 - Sayfa: 79 Jüri : Yrd. Doç. Dr. Orhan BOZDEMİR : Yrd.Doç. Dr.Özcan ERİŞEK : Yrd.Doç. Dr. Şener BAĞ İkinci yabancı dil kavramı bizim ülkemiz için yeni olmasına rağmen, Avrupalı eğitimciler yaklaşık 40 yıldır bu konu ile uğraşıyorlar. Biz de bu çalışma ile, ikinci yabancı dilin bizim ülkemizde de rahatlıkla uygulanabileceğini, yalnız bunun için bazı düzenlemelerin zorunlu olduğunu ifade etmeye çalıştık. Temelde birinci yabancı dil ile ikinci yabancı dil eğitimi sadece birkaç noktada ayrılıyorlar, bu farklılıklardan en önemlisi, öğrenciler gerekli durumlarda öğrendikleri birinci yabancı dile başvurabilmeleridir, bu durumun ise çok ciddi bir olumsuzluğa yol açtığı saptanamamıştır. Yabancı dil eğitiminin temelinde iletişim kurma düşüncesinin yattığını kabul edersek, yabancı dil derslerinde de uygulanabilecek en uygun yöntemin `İletişimci Yaklaşım` olduğu düşüncesini savunduk. Bu yöntem ile birlikte kullanılabilecek yardımcı araç-gereçlere tanıtıp, bunlardan video, DVD, VCD, ile ikinci yabancı dil dersinin nasıl yapılabileceğini anlatmaya çalıştık. Yine bu yöntem ile kullanılabilecek en uygun materyalin Ping Pong 1-2 olduğunu ifade edip, özelliklerini tanıtmaya çalıştık. Çalışmamızın sonunda ise Milli Eğitim Bakanlığının pilot uygulama okullarına gönderdiği müfredatları tanıtıp, bunlarda saptadığımız olumlu ve olumsuz noktaları değerlendirmeye çalıştık. | |
dc.description.abstract | IV ABSTRACT MASTER THESIS HOW CAN TEACHING GERMAN AS A SECOND FOREIGN LANGUAGE BE APPLIED Sait YEŞİLLİ Supervisor: Assist. Prof. Dr. Orhan BOZDEMİR 2004 - Pages: 79 Jury : Assist Prof. Dr. Orhan BOZDEMİR : Assist. Prof. Dr. Özcan ERİŞEK : Assist. Prof. Dr. Şener BA? Despite being a new concept in our country, European educators have been working on second foreign language for approximately forty years. In our study, we have tried to explain that second foreign language could also be easily applied with the help of some necessary regulations in our country. In fact,foreign language and second foreign language differ only in some points. The most important difference is that students could resert to their acquised foreign language. We couldn't find out if this matter had led to a serious negative state. We accept that the main objective of learning a foreign language is to communicate, so we insisted on the most suitable method the `Communicative Approach`. Besides this approach.we introduced the supportive materials that we could use the video, DVD and VCD, in communicative approach. We have tried to explain that Ping Pong 1-2 are the best materials that could be used. Finally, we have presented the curriculums that the National Ministry of Education has sent to some selected schools, we have tried to evaluate the positive and negative points of these curriculums. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Alman Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | German Linguistics and Literature | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İkinci yabancı dil dersi olarak Almanca öğretimi nasıl uygulanmalı | |
dc.title.alternative | How can teaching German as a second foreign language be applied | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Second language teaching | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Language teaching | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | Foreign language education | |
dc.subject.ytm | German | |
dc.subject.ytm | German lesson | |
dc.identifier.yokid | 163237 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 145509 | |
dc.description.pages | 86 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |