Show simple item record

dc.contributor.advisorErciş, Aysel
dc.contributor.authorIşikli, Mehmet İlhan
dc.date.accessioned2021-04-26T19:33:32Z
dc.date.available2021-04-26T19:33:32Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/539326
dc.description.abstractV ÖZET YÜKSEK LİSANS TEZİ FİRMALARIN SOSYAL SORUMLULUK VE PAZARLAMA ETİĞİNE İLİŞKİN ALGI VE ANLAYIŞLARI ERZURUM'DA TİCARET VE SANAYİİ ODASINA KAYITLI FİRMALAR ÜZERİNE BİR ALAN ARAŞTIRMASI Mehmet İlhan IŞIKLI Danışman : Prof.Dr.Aysel ERCİŞ 2004- SAYFA: 81 Jüri : Prof.Dr. Recai ÇINAR Doç.Dr.Sinan TEMURLENK Topluluk halinde yaşamak kişi ve işletmelere belirli sorumluluklar yükler. Bu sorumluluklar, kişi ile toplumun çıkarlarının dengelenmesi ve başkalarına zarar verilmemesi üzerine kuruludur. İşletmeler ve onların yöneticileri de kendi amaçlarını olduğu kadar, toplumun amaçlarını da gözetmek ve zaten kıt olan toplumsal kaynaklan etkin ve verimli bir biçimde kullanmak zorundadır. Bu zorunluluk, işletmelerle onların yöneticilerinde var olması gereken sosyal sorumluluğun bir gereğidir. İşletmeler toplumun ihtiyaçlarını karşılamak üzere mal ve hizmet üretiminde, kâr elde etme, büyüme ve varlığım devam ettirme amaçlan yanında, tapulumun kaynaklannı israf etmeme, insan sağlığına, çevreye ve topluma zarar verecek mal ve hizmetlerin üretiminden kaçınmalıdırlar. Böylece, işletmeler sosyal sorumluluklannm ve pazarlama eriğinin gereği olarak, yaşam kalitesinin iyileştirilmesine de katkıda bulunabilirler. Günümüzde toplumların gelişmişlik düzeyi gelir ve ona bağlı olarak tüketim miktanna göre ölçülmektedir. Oysa, bugün ve gelecek açısından tüketim sonucunda meydana gelen artık miktan, tüketim artıklannın olumsuz etkileri ve bu artıklann tekrarVI kullanım oranlannın da gelişmişlik ölçüsü olarak kullanılmasının daha uygun olacağım söylemek mümkündür. İşte bu aşamada işletmelerin sadece kar elde etme amacını gütmemeleri, kıt kaynakların en rasyonel şekilde kullanımına katkıda bulunma ve bunu yaparken de tüketici tatminini en üst seviyede tutmaları işletmelerin pazarlama etiği ve sosyal sorumluluklarının bir gereğidir. Bu bağlamda yapılan bu çalışmanın amacı, Erzurum İli'nde Ticaret ve Sanayii Odasına bağlı olarak faaliyetlerini sürdüren firmaların sosyal sorumluluk ve pazarlama etiğine ilişkin algı ve anlayışlarının tespit edilmesidir.
dc.description.abstractV ABSTRACT MASTER THESIS PERCEPTION AND COMPREHENSION OF FIRMS RELATED TO SOCIAL RESPONSIBILITY AND MARKETING ETHICS A FIELD RESEARCH ON REGISTERED FIRMS TO THE CHAMBER OF COMMERCE AND INDUSTRY IN ERZURUM Mehmet İlhan IŞIKLI Counselor : Prof.Dr.Aysel ERCİŞ 2004- SAYFA: 81 Jury : Prof.Dr.Recai ÇINAR Doç.Dr.Sinan TEMURLENK Living as a community gives certain responsibilities to both individuals and firms. These responsibilities are based on balancing between the profits of individuals and firms and not destroying the others. Firms and their managers also have to use the social resources which are already scarce in an active and fruitful way and protect the aims of the society as well as their of aims. This obligation is one of the necessities of social responsibility which has to exist both in firms and in their managers. Firms, in producing goods and services, should avoid not wasting the society's resources, producing the goods and services that give harm to human health, firms and community besides their aims at gaining profit, progressing and surviving in order to meet the needs of the society. Thus, firms could contribute to the improvement of life quality as a necessity of their social responsibilities and marketing ethics. Today, the improvement level of societies has been measured according to their income and amount of consumption related to that income. However, for both today and future, it is possible to say that it is more available to use the amount of leftovers remaining after consumtion, ( occuring as a result of consumption ) negative effect ofVI consumption leftovers and the ratio of being reused of these leftovers as an important measurement. That is, in this phase, it is one of the necessities of social responsibility and marketing ethics of firms that they should not tend to gain profits, shuld contribute to the use of scarce resources the most rationally and while doing this they should keep the consumer satisfaction at the top level. The aim of this study done at this point is to determine, related to the social responsibility and marketing ethic, the perception and comprehension of the firms which keep their activities in progress depending on the Chamber of Commerce and Industry in Erzurum.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleFirmaların sosyal sorumluluk ve pazarlama etiğine ilişkin algı ve anlayışları Erzurum`da ticaret ve sanayi odasına kayıtlı firmalar üzerine bir alan araştırması
dc.title.alternativePerception and comprehension of firms related to social responsibility and marketing ethic, a field research on registered firms to the chamber of commerce and industry in Erzurum
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSocial responsibility
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmEthics
dc.subject.ytmBusinesses
dc.subject.ytmFirms
dc.identifier.yokid163366
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid145515
dc.description.pages142
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess