Show simple item record

dc.contributor.advisorGençdoğan, Başaran
dc.contributor.authorDizmen, Ferhat
dc.date.accessioned2021-04-26T19:32:35Z
dc.date.available2021-04-26T19:32:35Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/538402
dc.description.abstractÖZETYÜKSEK L SANS TEZL SE ÖĞRENC LER N N KEND N AÇMA (SELF-DISCLOSURE)DAVRANIŞLARIFerhat D ZMENDanışman: Yrd. Doç. Dr. Başaran GENÇDOĞAN2006-SAYFA: 165Jüri: Yrd. Doç. Dr. Başaran GENÇDOĞANProf. Dr. Sırrı AKBABADoç. Dr. Muhsine BÖREKÇBu araştırmada Bozyazı Anadolu Lisesi, Bozyazı Lisesi ve Anamur Ticaret Meslek Lisesiöğrencilerinin kendini açma davranışlarını etkileyen bazı değişkenler incelenmiştir.Araştırmanın bağımlı değişkeni kendini açmadır. Bağımsız değişkenler ise cinsiyet, sınıf, okultürü, açılınan bireyler ve açılınan konulardır.Araştırmanın örneklemi 2005-2006 eğitim-öğretim yılında Bozyazı Anadolu Lisesi,Bozyazı Lisesi ve Anamur Ticaret Meslek Lisesi'nde okuyan 9, 10 ve 11. sınıf öğrencilerindenoluşmuştur. Örnekleme alınan öğrenci miktarı Anadolu Lisesi'nden 267, Bozyazı Lisesi'nden238, Ticaret Meslek Lisesi'nden 201 olmak üzere toplam 706'dır.Araştırmada elde edilen bulgular maddeler halinde aşağıda özetlenmiştir.1. Kız öğrenciler kendilerini erkeklerden daha fazla açmaktadırlar.2. Ticaret Meslek Lisesi öğrencileri her boyutta Anadolu Lisesi ve Düz liseöğrencilerinden daha az açılmaktadırlar.3. En çok açılan öğrenciler 9. sınıf, en az açılan öğrenciler ise 10. sınıf öğrencileriolmuştur.4. Öğrencilerin en çok açıldıkları birey aynı cins yakın arkadaş, en az açıldıkları bireykızlarda öğretmen, erkeklerde psikolojik danışman olmuştur.5. Genel olarak en çok açılınan konu zevkler ve ilgiler, en az açılınan konu cinsellikolmuştur.6. Sonuç olarak okulun türü, kişilerin bulundukları sınıf ve cinsiyetlerinin kendini açmadavranışı üzerinde etkili olduğu belirlenmiştir.
dc.description.abstractABSTRACTMASTER THESISSELF-DISCLOSURE BEHAVIOURS OF HIGH SCHOOL STUDENTSFerhat D ZMENSupervisor : Assist.Prof.Dr. Başaran GENÇDOĞAN2006- Page: 165Jury: Assist.Prof.Dr. Başaran GENÇDOĞANProf. Dr. Sırrı AKBABAAssoc.Prof.Dr. Muhsine BÖREKÇIn this research some variable factors that affect the self-disclosure behaviours of BozyazıAnatolion High School, Bozyazı High School and Anamur Trade High School students havebeen examined. The dependent variable factor of the research is self-disclosure while thedependent variable factors are sex, grade / class, school-kind, the people and the topics that areshared.The example of the research consists of students who attend 9 th, 10 th, 11 th grade in theabove mentioned schools in 2005-2006 curriculum year. The number of students from BozyazıAnatolion High School is 267 Bozyazı High School it is 238 and from Anamur Trade HighSchool it is 201 which is 706 in total.The clues that have been acquired in the research is summarized as six following items;1. Girl students can disclose themselves more than boys.2. Trade High School students, in every aspect, can disclose themselves less than bothAnatolion High School and High School students.3. The students who disclosed most are at ninth grade and the students who disclosed leastare at tenth grade.4. The person, the students mostly disclosed themselves is their best friend of the samesex, the person the students least disclosed themselves as for girls is the teacher and as for theboys is psychological counsellor.5. In general, the subjects that are most talked about are interests and likes and the subjectthat is least talked about is sexuality.As a result, the schol-kind, the classes or grades that the people are at, and the sex of thesepeople are defined effective on the behaviour of self-disclosure.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleFarklı okul programlarındaki lise öğrencilerinin kendini açma davranışlarının incelenmesi
dc.title.alternativeSelf-disclosure behaviours of hıgh school students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid160142
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid191209
dc.description.pages165
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess