Yabancı dil öğretiminde oyunun kullanımı
dc.contributor.advisor | Er, Abdullah | |
dc.contributor.author | Firat, Mustafa | |
dc.date.accessioned | 2021-04-26T19:32:22Z | |
dc.date.available | 2021-04-26T19:32:22Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/538181 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, ilköğretim seviyesindeki öğrencilerin, oyun aracılığı ileyabancı dili en kolay yoldan nasıl öğrenebilecekleri, oyunun yabancı dilüzerindeki yararları, eğitim araç ve gereçlerinin yabancı dil öğrenimine katkısıincelenmiştir. Ayrıca bu çalışmadaki diğer amaçlardan birisi de; elde edilenbulguların yabancı dil eğitimi gören tüm öğrencilerin üzerinde uygulanarakonların da yararlanması olacaktır.Çalışma sonunda, yabancı dil öğretiminde oyunun kullanılmasının,öğrencilerin yabancı dili öğrenmelerini kolaylaştırdığı, bilgilerin kalıcı olduğu,öğrencilerin bu yöntemden zevk aldıkları, derslere severek ve isteyerekkatıldıkları tespit edilmiştir. İlköğretim seviyesindeki öğrenciler oyunu çoksevdiklerinden, oyunu kullanma yönteminin onlara daha uygun olduğugörülmüştür. Çalışmamızda günlük hayatta kullanılan sözcükler ve cümlelerüzerinde durulmuştur. Dört temel beceri olan dinleme, konuşma, okumu ve yazmabecerilerinin geliştirilmesine çalışılmıştır. Bu çalışma yabancı dil öğrenimiüzerindeki problemleri çözme konusunda bize ışık tutmuştur. | |
dc.description.abstract | In this research, how students at primary education level learn a foreignlanguage by means of game, benefit of games on the foreign language and thecontribution of educational tools and equipments to learning foreign languagehave been investigated. Furthermore, another objective of this research will be tomake use of the findings of the study to the students of foreign language educationby applyin the results on them.At the end of the research, it was found out that the use of games inlearning foreign language makes it easy for students to learn the foreign language,students enjoy this method and they attend the classes lovingly and intentionally.As the students at primary education level do not like games very much, it wasseen that the method of using games was more appropriate to them. In our study,the words and sentences that are used in our daily life have been investigated. Ithas been tried to develop the four main abilities, listening, speaking, reading andwriting. This study has thrown light on solveing problems in learning foreignlanguage. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Fransız Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | French Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | Yabancı dil öğretiminde oyunun kullanımı | |
dc.title.alternative | Using game in teaching foreign language | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 189050 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 205800 | |
dc.description.pages | 76 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |