Show simple item record

dc.contributor.advisorDinç, Aptulkerim
dc.contributor.authorMaden, Sedat
dc.date.accessioned2021-04-26T19:32:13Z
dc.date.available2021-04-26T19:32:13Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/538034
dc.description.abstractEğitimde tiyatro, eğitim ve öğretim ortamlarında kullanılan, gelistirilmeye,kendi içinde disipline edilmeye çalısılan; toplumumuz için çok yeni ve etkin birkavramdır. Bu kavramın eğitimde kullanımı öğrenmede hayatilik ve tam öğrenmeyiberaberinde getirmistir. Bilimin eğitimde teknoloji açılımıyla uygulanması tiyatrofaaliyetlerine önem kazandırmıstır. Eğitimde Tiyatro, kullanım amacına göre eğitimortamlarında sekillenmistir. Yaratıcı Drama, okul piyesleri ve profesyonel tiyatrolargibi. Bu etkinliklerin ana materyali olan çocuk tiyatroları üzerine dikkat çekmek için,örnek çocuk oyunları belirledik. Bu oyunları, gerek dramatik yapısı gerekse eğitici yönüaçısından çalısmamızda değerlendirdik. Çocuk Tiyatrosu, en çocuksu tanımıyla,çocuğun dünyasına, kendine özgü, çocuğun gelisimini dikkate alan, bir üslupla hitapeden tiyatro olarak tanımlanabilir.Yaptığımız çalısmaya materyal olarak, Çocuk Tiyatrosu alanında ülkemizdeson dönemlerin en verimli tiyatro yazarlarından olan Ülker Köksal'ın oyunlarını seçtik.Ülker Köksal, çocuk tiyatrosu için değerlendirildiğinde oyun sayısı bakımından ilksıralarda yer alan verimli bir tiyatro yazarıdır. ?ncelememizde yazarın altmıs çocukoyunu dikkate alındı. Bu oyunların elli sekizi yayımlanmıs, ikisi henüzyayımlanmamıstır. Ülker Köksal, çocuk oyunlarında sade, anlasılır, günlük yasamdahepimizin kullanabileceği bir dille; hepimizin yasayabileceği olağan olayları konuedinmistir. Oyunlarında çocukların sağlıklı karakter gelisimi için örnek tema ve mesajlarbelirlemeye dikkat etmistir. Yazar çocuk oyunlarında, ergenliğe ulasıncaya kadarçocukların hangi yasam kesitlerinde nasıl davranabileceklerini yansılamıstır.Çalısmamızdaki amaç, genel itibarıyla, Çocuk Tiyatrosu'nun çocuk gelisimi veeğitimi için çok önemli bir etkinlik olduğunu yetkin örneklerle kavratmaktır. Ülkemizdeeğitimde kullanımının yanında baslı basına bir sanat olarak kültürel gelisimimizde yerinigerektiği sekilde alamamıs Çocuk Tiyatrosu çalısmaları nitelikten uzak yapılmaktadır.Belirlediğimiz faydaları, sağladığı kolaylıkları ile Çocuk Tiyatrosu, hak ettiği değereyakın zamanda ulasacaktır. Çocuk Tiyatrosu, ciddî sahneleme çalısmalarıyla çocuk içinvazgeçilmez bir eğitim ve gelisim aracı olacaktır. Yaptığımız değerlendirme sonucundaçocuk tiyatrosunun çocuğun fizikî ve sosyal gelisimine, toplumsal rol edinimine vehayata hazırlanmasına yardımcı olan, örnek yasantılar sunan bir sanat etkinliği olduğunubir kez daha gözler önüne sermeye çalıstık.
dc.description.abstractDrama in education, which is used in education and instruction, is a fresh and dynamic concept for oursociety which is tried to be disciplined within itself. Use of this concept in education is vital in full grasp of learning processitself. Practice of science in education with the help of technology adds more importance to drama activities. Drama ineducation is shaped in educational atmosferes with regard to its use. Like creative drama, school plays and professionaldramas. Just to attract attention to child dramas which are basic materials of these activities, we have chosen exemplarychild dramas. We have evaluated those plays with regard to their dramatic structure and instructive aspect as well.Child drama, in a most childish description, can be defined as a drama which is directed into child?s ownworld with a childish style.As a material for our study in child drama we have chosen Ülker Köksal?s plays, who is one of the most fruitfulauthors of our country. Ülker Köksal, when we just look at his studies over child drama, outnumbers other authors in thisfield. In our study, his 60 child plays have been examined. 58 of those have been published. Ülker Köksal, in child plays,studied daily life with a plain and comprehensible language. In his plays, he has paid most attention to choose the themesthat let childs acquire sound and healtier characters. Author tries to reflect childrens? possible life adventures in their roadto adolescence.The main objective of our study is to make people understand that child drama has great importance over child?s educational and mental development. In our country, beside used in education, child drama is not performed as aprofessional branch. However, with its benefits and easiness it will soon get the position it deserves.Child Drama will be indispensable means of instruction and development for child through significant stagingworks. To finalize our words, in our humble study we have just once again shown that child drama is such an activity thatcontributes to child?s social and physical improvementen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÜlker Köksal`ın çocuk oyunlarının eğitim boyutu üzerine bir inceleme
dc.title.alternativeA study on education dimension of Ülker Köksal?s child plays
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid311459
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid211190
dc.description.pages167
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess