Show simple item record

dc.contributor.advisorCeylan, Tuncay
dc.contributor.authorYilmaz, Sevda
dc.date.accessioned2021-04-26T19:32:03Z
dc.date.available2021-04-26T19:32:03Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/537884
dc.description.abstractBu araştırma, duygusal zeka ile akademik başarı ilişkisini incelemek amacıylayapılmıştır.Araştırmanın örneklemini, 2006-2007 eğitim-öğretim yılında, Atatürk ÜniversitesiKazım Karabekir Eğitim Fakültesi İlköğretim Anabilim Dalı Sosyal Bilgiler ÖğretmenliğiBilim Dalı'nda öğrenim görmekte olan toplam 122 öğrenci oluşturmaktadır.Araştırma iki bölümden oluşturmaktadır. Birinci bölümde, kuramsal çerçevekapsamında duygusal zeka konusu genel olarak ele alınmaktadır. Duygu, zeka ve duygusalzeka kavramları ayrıntılı olarak incelenmiş, duygu ve zeka ilişkisi, duygusal zeka kavramınıntarihsel gelişimi ve duygusal zeka modelleri üzerinde durulmuştur. Ayrıca konu hakkındaülkemizde ve yurtdışında yapılan çalışmalar ele alınmıştır.İkinci bölümde, öğrencilerin duygusal zekaları ile akademik başarıları arasındaki ilişkiincelenmiştir. Bu aşamada anket çalışması ile elde edilen veriler analiz edilmiş ve araştırmahipotezleri test edilmiştir.Araştırma sonucunda, duygusal zeka ile akademik başarı arasında istatistiksel olarakanlamlı bir ilişki tespit edilmemiştir.
dc.description.abstractThe aim of this research was to study the relationship between emotinal intelligenceand academic achievement.122 students from Social Sciences Education Branch of Elementary EducationDepartment, Kazım Karabekir Education Faculty, Atatürk University were selected for theresearch.The research has two sections. In the first section, emotional intelligence is generallystudied within the theoretical framework. The concepts of emotion, intelligence andemotional intelligence are examined in detail. The relation between emotion and intelligenceand models of emotional intelligence are studied. Some information about the studies carriedout on the subject both in our country and abroad is givenIn the second section, the relationship between the emotional intelligence andacademic achievement of students are studied. In this phase, the data obtained throughquestionnaire are analyzed and research hypotheses are tested.As a result, statistically no significant relationship between emotional intelligenceand academic achievement was found out.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleDuygusal zeka ve akademik başarı arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe relation between emotional intelligence and academic achievement
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid312370
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid210488
dc.description.pages92
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess