Show simple item record

dc.contributor.advisorDenli, Salih
dc.contributor.authorHaşiloğlu, Mehmet Ferruh
dc.date.accessioned2021-04-26T19:31:48Z
dc.date.available2021-04-26T19:31:48Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/537637
dc.description.abstractToplumsal yaşam içerisinde insan, iletişim yoluyla hayatını sürdürürken, ilkçağlardan bugüne dek çeşitli iletişim araç ve teknikleri geliştirmiştir. Modern insanıntoplumsal yaşamı kolaylaştırmak, daha etkili ve çabuk ileti ulaştırmak amacıyla varettiği iletişim araçlarından biri de göstergelerdir.Oldukça geniş bir kullanım alanı olan göstergeler çağdaş insanınvazgeçemeyeceği en önemli iletişim aracıdır. İletişim özelliği taşıyan göstergeler,insanın insanla olan ilişkisi ile birlikte, insanın dünyayla ve insanın kendisiyle olaniletişimini kolaylaştırıcı etmenlerdir.Göstergeler görsel iletişim alanında sıklıkla başvurulan bir yöntemdir. Zamaniçerisinde hızla değişen ve gelişen yenidünya düzeni, beraberinde yeni bir toplum yapısıvar etmiştir: modern toplum!Modern toplumda iletişimi sağlayan faktörlerin başında medya yer almaktadır.Yazılı basın da medyanın bir ayağıdır. Günlük yaşam içerisinde pek çok kez karşımızaçıkan dev reklam panoları, afişler, gazete ve dergi ilanları; göstergelerden yararlanarakkitlelere ulaşırlar. Kurmaya çalıştıkları bu iletişimin etkili sonuç vermesi, kullandıklarıgöstergelerin güçleri ve bu göstergelerin doğru kullanımlarıyla doğru orantılıdır
dc.description.abstractLiving in the social life by means of communication the human beings hasdeveloped various communication means and techniques since antiquities. One of themeans that modern people have invented to ease the life and to send message moreeffectively and quickly is the semiotics.The semiotics which have quite a wide field of usage are the most importantcommunication means modern people never give up. The semiotics withcommunication features are the factors which facilitate not only the relations of peoplewith others but also the communication between themselves and the world.The semiotics is a method which is consulted frequently in the visualcommunication field. The new world order changing and developing quickly in time hascreated a new society structure: modern society!Media is on the top of the factors providing communication in modern society.Print media is also one of the branches of the media. The giant billboards, posters, theadvertisements of magazines and newspapers that we mostly meet in daily life reach theaudiences by utilizing the semiotics. The effective results of this communication theytry to manage are in direct proportion to the power of the semiotics they use. ?en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleBasın reklamlarında göstergelerin kullanımı
dc.title.alternativeThe usage of semiotics in advertisements
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentResim Ana Sanat Dalı
dc.identifier.yokid353430
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid235832
dc.description.pages88
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess