Show simple item record

dc.contributor.advisorHarputlu, Leyla
dc.contributor.authorDemiröz, Hakan
dc.date.accessioned2021-04-26T19:31:38Z
dc.date.available2021-04-26T19:31:38Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/537467
dc.description.abstractHem ana dil hem de yabancı dilde okuma karmasık ve çok yönlü bir etkinliktir. Okuma bilissel,bilisötesi, sosyal süreçleri ve motivasyon gerektirir. Bu çalısma okumanın eğitimsel yönlerini anlamakve bunlar hakkında çıkarımlarda bulunmak için Türkiyedeki ileri seviye ?ngiliz Dili Eğitimi AnabilimDalı öğrencilerinin ana dil ve yabancı dilde okuma stratejileri kullanımları ve ana dil ve yabancı dildeokuma anlamada amaca yönelimin rolünü nitel olarak incelemeyi amaçlamaktadır. Bu olgubilimçalısmasının verisi okuma dersi alan 4 hazırlık sınıfı ve 4 birinci sınıf ?ngiliz Dili Eğitimi öğrencisi ileyapılan birebir ve yarı yapılandırılmıs görüsmelerdir. Toplanan veri olgubilimin veri analiz metotlarıkullanılarak analiz edilmistir.Çalısmanın sonuçları öğrencilerin akademik uğraslara katılma sebeplerinin yöneldikleriamaçlarını etkilediğini savunan çoklu amaç yaklasımına destek vererek katılımcıların birçok türde amacayönelimlerinin olduğunu göstermistir. Tüm katılımcılar amaca yönelimleri ne olursa olsun okumastratejilerini kullanmaktadırlar ve bu stratejilerin faydalı olduğunu düsünmektedirler. ?ngilizce okumanındaha fazla çaba gerektirdiğini düsündükleri için ?ngilizce okurken daha fazla strateji kullandıklarını ifadeetmislerdir. Çalısmanın verisi öğrenme amacı, yüksek öğrenme ve düsük performans amacına yönelenkatılımcıların performans-yakınlasma (bir katılımcı hariç) ve görev-engelleme amaçlarına yönelenkatılımcılardan daha fazla okuma stratejileri kullanmakta olduklarını göstermistir. Öğrenme amacınayönelen katılımcıların ?ngilizce okuma anlamada bir sorun ile karsılastıklarında daha ısrarcıgörünmektedirler. Katılımcıların tümü okuma stratejilerinin hem anadil hem de yabancı dildeöğretilmesine gerek olduğunu düsünmektedirler.
dc.description.abstractReading in a language either L1 or L2 is a complex and multifaceted activity. It requirescognitive, metacognitive, motivational and social processes. This study aims to investigatequalitatively the role of goal orientation in reading comprehension both in L1 and L2, and readingstrategy use in L1 and L2 of the Turkish advanced students of English Language Teaching (ELT)Department in order to understand the pedagogical aspects of reading and make implications aboutthem. The data of this phenomenological study come from one-on-one, semi-structured interviewscarried out with 8 Turkish ELT students; 4 preparatory class, 4 first-year students, who take readingcourse. The data of the study were analysed by means of phenomenological data analysis methods.The results of the study demonstrated that the participants had a variety of goal orientationswhich lend support to the multiple goal approach that claims the reasons students have for engagingin the academic endeavours influence the goals they adopt. All the participants whatever their goalorientations are use reading strategies, and they perceive them as helpful. As they view reading inEnglish more demanding than reading in Turkish, they reported that they use more strategies inEnglish. The data of the study evidenced that mastery goal oriented, and high mastery and lowperformance-approach participants use more strategies than the performance-approach (except forone) and work-avoidant participants. Mastery goal oriented students seemed to be more persistentwhen they confront a comprehension problem in English. All of them think that there is a necessityto teach reading strategies to the students both in their L1 and L2.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleGoal orientation and l1 and l2 reading comprehension strategy use of turkish elt students: A qualitative investigation
dc.title.alternativeAmaca yönelim ve Türkiye?deki İngiliz dili eğitimi öğrencilerinin ana dil ve yabancı dilde okuma anlama strateji kullanımı: Nitel bir inceleme
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmReading-comprehension
dc.subject.ytmReading
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmReading strategies
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmMother tonque
dc.identifier.yokid370977
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid254919
dc.description.pages140
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess