Show simple item record

dc.contributor.advisorİnbaşı, Mehmet
dc.contributor.authorTekin, Rahmi
dc.date.accessioned2021-04-26T19:31:22Z
dc.date.available2021-04-26T19:31:22Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/537190
dc.description.abstractOsmanlı Devleti, kuruluşundan itibaren Müslümanların ve gayrimüslimlerin bir arada yaşadığı kozmopolit bir ülkedir. Özellikle de İstanbul bu anlamda önemli bir Osmanlı şehridir. Dinî, sosyal ve ekonomik yaşamlarının farklılığına rağmen, XVI. ve XVII. yüzyıllarda İstanbul'da değişik milletlere mensup insanların huzur ve güven ortamı içinde birlikte yaşadıkları görülmektedir.Fetihten sonra İstanbul'un Türk?İslam şehri haline getirilme çabalarına karşın, nüfusunun önemli bir kısmının gayrimüslimlerden olduğu görülmektedir. Hıristiyan ve Musevî olan gayrimüslimler genelde Rum, Ermeni ve Yahudi milletine mensup idiler. Az bir kısmı da Galata'ya yerleşen Avrupalı tâcirlerden oluşmaktaydı.Osmanlı Devleti'nde yaşayan gayrimüslimlerin hukukî statüleri, geçerli olan kanunlar çerçevesinde belirlenmişti. Hukukî sorunlarını şer`iye mahkemelerine taşıdıkları gibi, Divân-ı Hümâyûn'a da müracaat edebiliyorlardı.Bu çalışmada 1520-1670 yıllarında İstanbul'da yaşayan, farklı milletlerden oluşan gayrimüslimlerin gündelik yaşamları ele alınmıştır
dc.description.abstractThe Ottoman Empire was a cosmopolitan state where Muslim and Non-Muslim communities lived together. Especially, İstanbul illustrated that pecularity. Between XVIth and XVIIth centuries, every ethnic or religious community had different life styles; but they were safely living together at this city.After the conquest of Istanbul, there were some efforts to turn Istanbul into Turkish-Islamic city; but the great part of the population were Non-Muslims. Non-Muslim communities were Christians and Jewishes belonging Armenian, Jew and Greek nations. Very few of them were European settling on Galata and some of them were traders.Legal positions of Non-Muslims at The Ottoman Empire were determined according to the current law. They could apply their juridical matters to Divân-ı Humâyûn or Şer`iye.At this inquiry, daily lifes of Non-Muslims at Ottoman State have been studied.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTarihtr_TR
dc.subjectHistoryen_US
dc.titleOsmanlı Devleti`nde gayrimüslimlerin gündelik yaşamları (1520 ? 1670 İstanbul örneği)
dc.title.alternativeDaily life of non-muslims at Ottoman State (ad 1520-1670 istanbul sample)
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTarih Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmOttoman State
dc.subject.ytmNon muslem
dc.subject.ytmDaily life
dc.subject.ytmJews
dc.subject.ytmChristianies
dc.subject.ytmMinorities
dc.subject.ytmRums
dc.subject.ytmArmenians
dc.identifier.yokid372508
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid254937
dc.description.pages329
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess