Show simple item record

dc.contributor.advisorTuran, Lokman
dc.contributor.advisorGençdoğan, Başaran
dc.contributor.authorArslan, Akif
dc.date.accessioned2021-04-26T19:31:18Z
dc.date.available2021-04-26T19:31:18Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/537125
dc.description.abstractYapılan bu araştırmayla; Türkçe öğretmenlerinin bilginin yapılandırılmasında katkısıolan eğitim teknolojileri ve materyallerini kullanma durumları, süreç değerlendirmeyibenimseyip benimsemedikleri, etkinlikleri yaptırırken yapılandırmacı sürece uygun davranışlarıgösterip göstermedikleri, yeni öğretim programının ortaya koyduğu ve yapılandırmacılığauygun olarak hazırlanan yöntem ve teknikleri uygulama durumları ve temel dil becerilerikazandırmaya çalışılırken yapılandırmacı öğrenme yaklaşımını benimseyen öğretmenlerinrollerini sergileyip sergilemedikleri belirlenmeye çalışılmıştır.Bu amaçlara ulaşabilmek için kaynak araştırması yapılmış, yapılandırmacı eğitimkuramının standartları literatür taranarak oluşturulmuş ve bunlardan hareketle ?YapılandırmacıÖğrenme Yaklaşımına Göre Hazırlanan Türkçe Dersi Öğretim ProgramınınUygulanmasına İlişkin Öğretmen Görüşleri? anketi hazırlanmıştır. Hazırlanan ölçme aracıTürkçe öğretmenlerine uygulandıktan sonra elde edilen verilerin istatiksel analizleri yapılmıştır.Türkçe derslerinde öğretim teknolojileri ve materyalleriyle süreç değerlendirmeyöntemlerinin yeterince kullanılmadığı ve daha çok kullanılmaları gerektiği; süreçdeğerlendirme yöntemlerinin önemli olduğunun düşünülmesine rağmen kısmen eğitimsistemimize uymadığının düşünüldüğü ve işlevsel kullanılamadığı, bu durumun sonuçdeğerlendirmeyi olumsuz etkilediği; etkinlikler yapılırken yapılandırmacı sürece uygundavranışların kısmen gösterildiği; yapılandırmacı Türkçe programının ortaya koyduğu yöntemve tekniklerin kısmen kullanıldığı ve çok önemli görüldükleri için daha çok uygulanmalarıgerektiği; son olarak da yapılandırmacı öğretmenin rollerinin kısmen sergilenebildiği ve çokönemli görüldükleri için daha çok uygulanmaları gerektiği sonuçlarına ulaşılmıştır. Ayrıca;okullarda eğitim teknolojilerinin yeterince olmaması gibi bazı fiziki eksikliklerin yapılandırmacıöğrenme ortamını olumsuz etkilediği ortaya çıkmıştır.
dc.description.abstractWith this study; Turkish language teachers? usage of education technologies andmaterials that reinforce the construction of knowledge, whether they adopt processevaluation and show appropriate behaviours while having done the activities,programmes and techniques prepared for constructive new teaching curriculum andwhile having acquired the basic language skills, it has been aimed to show that whetherthese teachers show the roles of the teachers who adopted constructive learningapproach.In order to reach this goal source research has been done, the sources have beenoverviewed and the guestionnarie of ``Teachers? View For The Application Of TurkishLanguage Lesson Teaching Programme Prepared According To Constructive LearningApproch.?? The measurement device after having been applied to Turkish languageteachers the obtained datas were istatically analyzed.It has been obtained that teaching technologies and materials process evaluationmethods are not used sufficiently and should be used extensively, although processevaluation methods are considered to be important, it is partly thought to beinappropriate for our national curriculum and not used functionally and this situationaffected the evaluation of result; while doing the activities partly some attitudes wereshown to constructive process, partly techniques and mathods according to constructiveTurkish programme and as considered very important this method needs to be impliedmore and as a result constructive teachers? roles partly would be shown and as being soimportant they should be implied more. In addition, it has been found out that educationtechnologies at schools are rare and because of some physical lackings have a negativeeffect on constructive learning atmosphereen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYapılandırmacı öğrenme yaklaşımına göre hazırlanan Türkçe dersi öğretim programının uygulanmasına ilişkin öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi
dc.title.alternativeThe evaliation of teachers views over the application of Turkish language lesson curriculum prepared to the constructive learning approach
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmConstructivist teaching method
dc.subject.ytmTurkish
dc.subject.ytmTurkish lesson
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.identifier.yokid384029
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid262174
dc.description.pages350
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess