Show simple item record

dc.contributor.advisorYiğiter, Kemalettin
dc.contributor.authorYağiz, Oktay
dc.date.accessioned2021-04-26T19:31:08Z
dc.date.available2021-04-26T19:31:08Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/536956
dc.description.abstractBu çalışma sosyal bilimler alanında özellikle İngilizce bölümlerinde, lisansüstü düzeydeki Türk Öğrencilerin akademik yazım yaklaşım ve süreçlerini ve bu süreçte yaşanan dilsel ve psikolojik güçlüklerini incelemektedir.Çalışmada kullanılan nicel ve nitel veriler, Türkiye'deki farklı üniversitelerin İngilizce bölümlerinde (İngiliz Dili Eğitimi Bölümü, İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü, İngiliz Dilbilimi Bölümü, İngilizce Mütercim-Tercümanlık Bölümü) lisansüstü çalışma yapan 70 öğrenciden toplanmış olup, katılımcılar, yüksek lisans ya da doktora eğitimini sürdürüyor ya da henüz bitirmiş öğrencilerden oluşmaktadır. Nicel araşırıma aracı olarak ?Lisansüstü Yazma Süreçleri Envanteri? (Lavelle& Bushrow, 2007) kullanılmıştır. Bu ölçme aracı, kolaylıkla ve kısa sürede katılımı sağlamak amacıyla internet ortamında uygulanmıştır. Sağlanan bir web adresi ve teknik donanımla tüm cevaplar otomatik olarak kaydedilmiş ve veritabanına aktarılmıştır. Daha detaylı bilgi edinmek ve ölçme aracının verilerini doğrulamak amacıyla yarı yapılandırılmış mülakat ve yazı analizi uygulanmıştır. Veriler, önceden belirlenmiş kıstaslara göre toplanmıştır. Yazı analizi ise, Swales'in CARS Modeli'ne göre yapılmıştırBulgular, öğrencilerin kısmen derin yazım yaklaşımlarına kavramsal düzeyde sahip olduklarını ve akademik yazımın beklenen unsurları konusunda farkındalıkları bulunduğunu göstermektedir. Bununla beraber, lisansüstü öğrencilerin akademik yazım süreci konusunda kesin bir bakış açısına ve bilgiye sahip olmadıkları ve dil ve psikolojik alanda birtakım zorluklar yaşadıkları ve gerek akademik yazım öğretimine gerekse psikolojik anlamda kaygı, öteleme, düşük düzeyli kişisel güven gibi nedenlerden motivasyonel desteğe ihtiyaç duydukları görülmektedir. Çalışma verileri, orijinal fikirler yazabilme ve bu fikirleri akademik yazım normlarına göre bir bütünlük içerisinde düzenlemede, gerek cümle gerekse paragraf düzeyinde ifadeleri mantıklı bir şekilde bağlayabilme lisansüstü öğrencilerin başlıca yaşadıkları diğer güçlükler olarak ortaya çıkmaktadır.Bu çalışmanın önerdiği gibi, akademik ortamda İngilizce yazımı kritik bir öneme sahip olduğu kadar, aynı zamanda bir gereklilik olduğundan, Türk lisansüstü öğrencilerinin yazım deneyimlerine ve gereksinimlerine, yazım aşaması ve sonrasında, üniversite düzeyinde yeni öğretim stratejileri ve uygulamaları geliştirmek için bilimsel çalışmalarda daha çok yer verilmelidir.
dc.description.abstractThis dissertation investigates Turkish graduate students? academic writing approaches and processes in social sciences specifically English-based departments (English Language Teaching Department, English Language and Literature Department, Department of English Linguistics, English Translation and Interpretation Department). Meanwhile it explores these graduate students? difficulties and challenges while constructing their academic texts. These difficulties and challenges were examined under two headings: language related difficulties and affective difficulties.In this study, both quantitative and qualitative data were collected from 70 graduate students form different universities in Turkey. Participants were only graduate students who have been carrying out or have recently completed their either master or doctoral studies. ?The inventory of Graduate writing Processes? was used as the quantitative research instrument. This scale was applied online so that more participants could respond the items easily and without any time consuming efforts. The scale was posted to a web hosting and all the responses were automatically saved and stored into the database. In order to get deeper insights and verify the findings, semi?structured interviews and text analysis were also conducted under certain criteria. The sample student writings were rhetorically analyzed by means of Swales? CARS Model.The analyses of the data displayed that Turkish graduate students have relatively deep writing approach compared to surface level writing and aware of the optimum components of academic writing at the conceptual level. However, they appear to be unsure about the process of academic writing, and need both explicit (e.g. academic writing course and academic writing practice, tutoring) and affective (e.g. motivational concerns, procrastination, and low self-efficacy) support. The findings of the study revealed that creating and organizing ideas in a coherent way and linking the expressions logically at both sentence and paragraph levels are the most common concern amongst the graduate student writers. In addition, lexical selection through the norms and conventions of academic discourse, and being able to provide formality appear to be graduate students? other prominent difficulties.As the current study suggests, writing in English in the academia is critical and mandatory, therefore, studying Turkish graduate students? writing experiences and their needs especially during and post graduate studies should be given considerable attention to develop new teaching strategies and implementations at university level.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe academic writing of Turkish graduate students in social sciences: Approaches, processes,needs and challenges
dc.title.alternativeSosyal bilimler alanındaki Türk lisansüstü öğrencilerin akademik yazımı: Yaklaşımlar, süreçler, gereksinimler ve güçlükler
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEducation problems
dc.identifier.yokid345482
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid241779
dc.description.pages180
dc.publisher.disciplineİngilizce Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess