Show simple item record

dc.contributor.advisorYavuz, Uğur
dc.contributor.authorErdem, Serhat
dc.date.accessioned2021-04-26T19:31:00Z
dc.date.available2021-04-26T19:31:00Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/536821
dc.description.abstractDünya sinema sanatında sıkça kullanılan ancak ülkemizde, henüz yeterince kullanılmayan ?Matte Paint? tekniğini ele alan bu tez çalışmasının birinci bölümünde araştırma konusu ve metodu sunulmuş; ikinci bölümünde, sinemada kullanılan dijital efektlerin temelini oluşturan klasik sanatlar ve gelişim süreçleri irdelenmiştir. Üçüncü bölümde tezin çalışma konusunu oluşturan matte paint tekniğinin ortaya çıkışı, gelişimi, bu tekniğin uygulanışında kullanılan sinema hileleri ortaya konulmuştur. Ardından günümüz teknolojisinin matte paınt uygulamasına yaptığı katkılar ve tekniğin uygulamasında kullanılan bilgisayar programları ve gelişim süreçleri ele alınmıştır. Dördüncü bölümde matte paint tekniği uygulanan filmlere (Benjamin Button'un Tuhaf Hikayesi, The Alamo ve 300 Spartalı) ilişkin analizler yapılmıştır. Filmlerde dikkat çeken ve gerçek hayatta uygulanması zor olan çekimlerin, bilgisayar teknolojisi ve matte paint aracılığı ile nasıl dönüştürüldüğü ve bu tekniğin sinema sanatına yaptığı büyük kolaylıklara dair niteliksel bulgulara ulaşılmıştır. Değerlendirme ve sonuç bölümünde ise bu tekniğin dünyada ve ülkemizde geldiği aşama ve kullanım alanları tartışılmıştır. Ayrıca bu tekniğin sinema sektörüne kattığı olumlu ve olumsuz yönler ortaya koyulmuştur.
dc.description.abstractIn the introduction chapter of the thesis that handles ?Matte Paint? technique often used in world movie art but has not developed in Turkey yet, the research subject and method are given. The first chapter examines the classical arts that appear to be the basis of digital technology and their development. In the second chapter, the occurrence of ?Matte Paint? technique, its development, and the movie illusions in the application of this technique are examined. The third chapter has to do with the movie analysis ( in The Curious Case of Benjamin Button, The Alamo, and 300 Spartans) in which Matte Paint technique was used. In the analysis, some qualitative findings about how the interesting, prominent and difficult to make in real world shots are taken by means computer technology and Matte Paint and the contribution of this technique to the movie art are reached. In the discussion and conclusion parts of the study, the current position of this technique in the world and Turkey and its use are discussed, besides; the positive and negative effects of this technique on the movie art are examined.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.titleMatte Paint uygulamasının sinemada ortaya çıkardığı dönüşümler üzerine bir inceleme
dc.title.alternativeAn investigation over the transformations revealed with the application of Matte Paint in cinema
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGazetecilik Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmVirtual reality
dc.subject.ytmVirtual environments
dc.subject.ytmCinema
dc.subject.ytmCinematographical science fiction
dc.subject.ytmVirtual image
dc.subject.ytmMatte Paint
dc.identifier.yokid351778
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid253923
dc.description.pages136
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess