Show simple item record

dc.contributor.advisorÜnal, ?. Doğan
dc.contributor.authorKoç, İbrahim
dc.date.accessioned2021-04-26T19:30:56Z
dc.date.available2021-04-26T19:30:56Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/536749
dc.description.abstractBu betimleyici çalısmada amacım, eğitimde dramanın niteliğini anlamak ve yabancıdil sınıflarında kullanılmakta olan drama etkinliklerine örnekler vermektir.Birinci bölümde yabancı dil öğretiminin Türkiye ve dünyadaki gelisimi anlatılmıs vebu alanda en iyi bilinen yaklasım ve yöntemler çözümlenerek artıları ve eksilerigösterilmistir.?kinci bölüm `drama' teriminin kökeni ve drama türevi olan; Yaratıcı Drama,Psikodrama, Eğitsel Drama, Sosyodrama ve az rastlanan ancak etkili bir öğretim yolu olanEğitimde Tiyatro'yu ele almaktadır. Bu bölümde son olarak dramanın eğitim içindekiyapılanmasına değinilmistir.Üçüncü bölüm dramanın yabancı dil öğretiminde kullanımı üzerinedir. Dramaçalısmalarının yabancı dil öğretiminde uygulama alanları ve dramaya bağlı olarakkullanılan çesitli sınıf içi tekniklere örnekler verilmistir.Çalısmanın sonuç bölümünde, inceleme boyunca ele alınan konuyla ilgili genel birdeğerlendirme sunulmaktadır.
dc.description.abstractIn this descriptive study, my purpose is to come to understand the nature of drama ineducation and to give examples of drama activities used in foreign language classes.In the first chapter, the history of foreign language teaching, both in Turkey and in theworld, is explained and the best known methods and approaches in the field of foreignlanguage teaching are analysed to show their ups and downs.The second chapter is dealing with the origin of the term `drama? and derivatives ofdrama; Creative Drama, Psychodrama, Educational Drama, Sociodrama, and as a rare buteffective way of teaching `Theater in Education?. Finally in this chapter it is dealt with howdrama structured in education in the past and today.The third chapter is about the usage of drama in foreign language teaching. The scopeof drama activities in foreign language teaching is explained and examples to variousclassroom techniques related to drama are given.Conclusion gives a general evaluation, and overall discussion of the main issue raisedthroughout the study.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDilbilimtr_TR
dc.subjectLinguisticsen_US
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.titleYabancı dil öğretiminde drama
dc.title.alternativeDrama in foreign language teaching
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Diller Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid352871
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid235775
dc.description.pages135
dc.publisher.disciplineİngilizce Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess