Türk sinemasında dış göç olgusunun toplumsal cinsiyet bağlamında incelenmesi -El Kapısı filmi örneğinde
dc.contributor.advisor | Korkmaz, Fahrettin | |
dc.contributor.author | Çilingir, Ayşegül | |
dc.date.accessioned | 2021-04-26T19:30:53Z | |
dc.date.available | 2021-04-26T19:30:53Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/536695 | |
dc.description.abstract | Türk sineması Avrupa sinemasından hemen sonra ortaya çıkmıstır. Lumierekardesler ilk sinema gösterimini Paris Grand Cafe'de 1895 yapmıslardır.?lk Türk filmi1914'te çekilen Fuat Uzkınay'ın ?Ayastefanos'taki Rus Abidesinin Yıkılısı? adlıfilmdir. Ama bu film hiç bir arsivde bulunnmamıstır. Buna rağmen ilk türk filmi olarakkabul edilmeye devam edilmektedir.Türk sinemasında dıs göç olgusunu isleyen filmlerle, bu göçün kadınlarüzerindeki etkisini açıklamak istedim. Bu arastırma yapılırken toplumsal cinsiyetkuramı gözönünde bulundurulmustur. Toplumsal cinsiyet kuramı, biyolojik olarak farklıolan kadın ve erkeğin sosyal hayatta esit olmaları gerektiğini savunur. Bu düsüncefeminist yaklasımın bir ürünüdür. Yurt dısına yapılan isçi göçünün Türk toplumuüzerinde etkisi çok büyük olmustur. Bu çalısmada kadın kavramı ve dıs göçün etkileribir arada ele alınmıstır. Dıs göçün en yoğun olarak yasandığı 1960-1980 yılları arasındabu konuda birçok türk filmi yapılmıstır. Bu çalısmada dıs göç temasının islendiği bufilmlerde kadın temasının nasıl ele alındığı üzerinde durulmustur. | |
dc.description.abstract | Turkish cinema was born later than the European counterpart. Lumiere brothersshowed the first film show in Paris in 1895. The first Turkish film ?Ayastefanos?takiRus Abidesinin Yıkılısı? was directed by Fuat Uzkınay in 1914. Unfortunately, thisfilm has not been found in any of the archives. Still, it is regarded as the first film inTurkish cinema history.I aim to explain with examples the effect of migration to foreign countries onTurkish women as represented in Turk cinema. While dealing with this subject, I usedthe concept ?gender?. The concept gender defends that female and male have differentbiologic peculiarities but that they are equal as social beings, which is a product of afeminist understanding. Social effects of migration to foreign countries have been verysignificant in Turkish social life. In this study, I intend to study women and effects ofmigration to foreign countries on them. I explore in this study woman profile in Turkishcommunity. I also examine the social change in Turkish family structure in the erabetween 1960 and 1980s. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Radyo-Televizyon | tr_TR |
dc.subject | Radio and Television | en_US |
dc.title | Türk sinemasında dış göç olgusunun toplumsal cinsiyet bağlamında incelenmesi -El Kapısı filmi örneğinde | |
dc.title.alternative | The study the fact of immigration to foreign countries in Turkish movies in term of gender -in the movie ?El Kapısı? - | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Radyo Televizyon ve Sinema Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 353224 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 235815 | |
dc.description.pages | 117 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |