Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzen, Üstün
dc.contributor.authorSari, Ahmet
dc.date.accessioned2021-04-26T19:30:45Z
dc.date.available2021-04-26T19:30:45Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/536554
dc.description.abstractSon yıllarda, ekonomideki ve iletişimdeki küreselleşme eğilimlerine paralel olarak,piyasa ekonomilerinin işleyişinde üretim ve dağıtım süreçlerine kıyasla reklam boyutu giderekbaskın hale gelmiştir. 1990'lardan itibaren internet teknolojisi gündelik hayatın hemen hemenher alanında giderek artan bir önem ile belirleyici etkiye sahip olmuş, reklamcılıkfaaliyetlerinin de önemli bir bileşeni haline gelmiştir. Hızla gelişen interaktif iletişimsüreçleri firmaların internet reklamcılığına olan ilgisini daha da artırmıştır. İnternetreklamcılığı başlangıç aşamalarında birkaç uygulama şekli ile gerçekleştirilirken, artanteknolojik imkanlar sayesinde, artık birçok uygulama şekli ile karşımıza çıkmaktadır. Buçalışmada, internet reklamcılığına ilişkin tanımlar, avantajlar ve dezavantajlardeğerlendirilerek, internet reklamcılığının diğer reklamcılık biçimleri arasındaki giderekartan önemi açıklanmaya ve vurgulanmaya çalışılmıştır. Buna ek ve tamamlayıcı olarak,Atatürk Üniversitesi'nde görevli akademik personelin örneklemini oluşturduğu bir sahaaraştırması ile internet kullanıcılarının internet reklamlarına karşı tutum ve davranışlarıbelirlenmeye çalışılmıştır.
dc.description.abstractIn recent years, in parallel with globalization tendencies in the economy andcommunication realms, production and distribution processes within the market economiesare dominated by the fact of advertisement. Beginning from 1990s, internet technology hasbeen gaining a determining effect with a growing importance on every areas of ordinary dailylife and also it became an important component of advertising activities. Fast developingcommunication processes increased firms? interest in internet advertising. At its beginningphases, internet advertising was being realized through only several application forms, andthanks to the developments in communication technologies, now it has many different forms.In this study, it is aimed to explain and emphasize the growing importance of internetadvertising among other forms of advertising by evaluation the definitions, advantages anddisadvantages attributed to internet advertising. In addition and complementary to this, by afield survey conducted upon a sample constituted by academic staff of Ataturk University, it isaimed to determine the attitudes towards and behaviors about internet advertising of internetusers.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİnternet reklamcılığı: internet kullanıcılarının internet reklamcılığı konusundaki tutum ve davranışları
dc.title.alternativeInternet advertising: the attitudes and behaviours of internet users about internet advertising
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmAdvertising
dc.subject.ytmAdvertisements
dc.subject.ytmInternet use
dc.subject.ytmConsumers
dc.subject.ytmConsumer attitudes
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.identifier.yokid370468
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid254638
dc.description.pages133
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess