Show simple item record

dc.contributor.advisorAlver, Birol
dc.contributor.authorÖzkurt, Sacit
dc.date.accessioned2021-04-26T19:30:40Z
dc.date.available2021-04-26T19:30:40Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/536451
dc.description.abstractBu araştırmada, çeşitli kamu kuruluşu çalışanlarına verilen terapötik iletişim becerilerini kazandırma eğitiminin bireylerin iletişim çatışmalarına etkisi incelenmiştir. Araştırma evreni olarak 2008 yılı içerisinde Erzurum ili Şenkaya İlçesinde çalışan 432 kamu çalışanı seçilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu ise evrenden bilgi formunda gönüllü olduğunu belirten ve seçkisiz (randomly) olarak atanan 16 deney 16 kontrol grubu olmak üzere 32 katılımcı oluşturmuştur. Verilerin toplanmasında Dökmen (1986) tarafından geliştirilen Çatışma Eğilimi Ölçeği ve araştırmacı tarafından geliştirilen Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde tek faktörde tekrarlı ölçümler için iki faktörlü ANOVA modeli kullanılmıştır.Araştırmada özetle şu bulgulara ulaşılmıştır. Terapötik iletişim becerileri eğitimi kamu çalışanlarının genel olarak iletişim çatışma eğilimlerini anlamlı düzeyde azaltmıştır. Ayrıca iletişimde yönelim çatışmalarına (aktif çatışma, pasif çatışma, varoluş çatışması), kapsam çatışmalarına (tümden reddetme çatışması, önyargılı çatışma, yoğunluk çatışması), karma çatışmalara (aktif önyargılı çatışma, pasif tümden reddetme çatışması) ve diğer çatışmalara (insancıl yaklaşım çatışması, kişisel özellikler çatışması) girme eğilimlerini de anlamlı düzeyde azaltmıştır.Anahtar kelimeler: Kamu çalışanı, terapötik iletişim becerileri eğitimi, iletişim çatışmalarına girme eğilimi.
dc.description.abstractIn this research the effect of the therapeuatic communucation skills education to the individuals? communicatin conflicts given to the varius civil servants is examined. As the research area 432 civil servants from Erzurum?s Şenkaya district were chosen. The research?s study group were 32 participants from the district who were volunteer and who were assingned 16 as experiment and 16 as the control group. In collecting the datas personal information and conflict tendency criterion were used which were improved by Dökmen (1986) in analysis of the datas for marked by repetetion on one factor two factored ANOVA model was used.Briefly following diagnosis were found in the research.Theraphatic communication skills education reduced communication conflicts tendency remarkably. Furthermore it reduced meaningfully entering to the inclination conflicts in communication (active conflict, passive conflict, existance conflict) to extent conflicts (totally rejection conflict, preconceived conflict, intensity conflict) to mixed conflicts (active preconceived conflict, passive totally rejection conflict) and to the other conflicts (humanist approach conflict,personal characteristics conflicts).Key words: Civil servant, therapeuatic communication skills education, tendency to entering communication conflicts.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleTerapötik iletişim becerilerini kazandırma eğitiminin kamu çalışanlarının iletişim çatışmalarına girme eğilimlerine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of education lausıng therapeutic skills of civil servants? tendency entering to communucation conflicts
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmConflict
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmConflict models
dc.subject.ytmTherapeutics
dc.subject.ytmConflict resolution
dc.subject.ytmCommunication skill
dc.subject.ytmCommunication
dc.subject.ytmCommunicative disorders
dc.subject.ytmCommunication problems
dc.subject.ytmPublic personnel
dc.identifier.yokid360847
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid253944
dc.description.pages142
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess