Show simple item record

dc.contributor.advisorÇelik, Abbas
dc.contributor.authorYilmaz, Macid
dc.date.accessioned2021-04-26T19:30:38Z
dc.date.available2021-04-26T19:30:38Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/536429
dc.description.abstractİnsanlar değerlerle yaşarlar ve toplumu ayakta tutan bu değerlerin büyük bir kısmı inançla ilgili ahlaki değerlerdir. Toplumsal yaşamın sağlıklı ve ahenk içerisinde sürmesini sağlayacak bu değerlerin eğitim alanındaki ihmali geleceğimizde onarılmaz yaralar açabilir. Dolayısıyla değerlerin eğitimine eğitim sistemimizin içinde gereken yerin verilmesine büyük ihtiyaç vardır.Araştırma ergenlerde şiddetin önlenmesinde dini-ahlaki değerlerin önemine vurgu yapmaktadır. Ayrıca ailede ve okulda alınan din eğitimi, bireyi değerler açısından şiddet ve saldırganlığa karşı donanımlı hale getirmektedir. Özellikle küçük yaşlarda alınan değerler eğitimi bireyde duygu eğitiminin tamamlanmasına yardımcı olmaktadır. Değerlerin eğitimi bireyde saygı, bağışlayıcılık, kardeşlik, hoşgörü, paylaşma ve iyimserlik gibi birçok olumlu duygunun içselleştirilmesinde etkin rol oynamaktadır. Günümüzde ergenlerde karşılaşılan şiddet olaylarının tırmanan bir seyir göstermesi konunun önemini pekiştirmektedir.Çalışmada uygulanan anket ile ergen bireylerin saldırganlık düzeyleri ölçülmüş, ailede ve okulda alınan din ve değerler eğitimi ile olan ilişkinin nasıl olduğu açıklanmaya çalışılmıştır.
dc.description.abstractPeople live with some values and a large part of these values that sustain the society are the moral values related to the faith. It can cause some remediless traumas on our future, to default these values which keep the social life healthy and harmonious on the scope of education. Thereby it is so necessary to give the full treatment to education of values in our educational system.This study emphasizes on importance of religious-moral values to prevent the violence of youths. Besides, the religious education in the family and school makes the individual well-equipped against violence and aggression. The training of values, especially received at early ages, aids to the completion of the sensual education of individuals. The training of values has a great effect on assimilation of various good senses by individuals such as respect, forgiveness, brotherhood, tolerance, sharing and optimism. Today, upward movement of the events of violence by adolescents intensifies the importance of the subject.In the study, it was measured, with an inquiry, the level of aggression of adolescent individuals and tried to state how the relation between the religious was and values education in the family and the school.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDintr_TR
dc.subjectReligionen_US
dc.titleErgenlerde şiddetin önlenmesinde din eğitiminin rolü
dc.title.alternativeThe role of religious education in the prevention of youth violence
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentFelsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMoral values
dc.subject.ytmAdolescents
dc.subject.ytmValues
dc.subject.ytmReligious education
dc.subject.ytmViolence
dc.identifier.yokid363505
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid253926
dc.description.pages230
dc.publisher.disciplineDin Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess