Show simple item record

dc.contributor.advisorZaman, Mehmet
dc.contributor.authorErtek, Tuba
dc.date.accessioned2021-04-26T19:30:38Z
dc.date.available2021-04-26T19:30:38Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/536420
dc.description.abstractDers kitapları; en yaygın kullanılan materyallerdir. Bu nedenle öğretim sürecine önemli ölçüde yön vermektedirler.Bu çalışmanın amacı, 10. sınıfta okutulmak üzere Milli Eğitim Bakanlığı'nca hazırlanmış olan coğrafya ders kitabının; içerik, biçimsel görünüm, dil ve anlatım, ölçme ve değerlendirme açısından incelenmesine dayanmaktadır.Çalışmada nitel ve nicel araştırma yöntemleri birlikte kullanılmıştır. Hazırlanan anket 45 coğrafya öğretmenine uygulanmıştır. Anketin güvenilirliği Cronbach Alpha katsayısı yöntemi ile 0,79 olarak hesaplanmış ve ayrıca seçilen örneklemin evreni temsil ettiği var sayılmıştır.Ankete katılan coğrafya öğretmenleri, ortaöğretim 10. sınıf coğrafya ders kitabının içerik bakımından yetersizliği ve bilişsel düzeyde birtakım sorunların mevcut olduğu görüşündedir.Anahtar kelimeler: Ortaöğretim, Coğrafya, 10. sınıf Coğrafya Ders Kitabı, İnceleme
dc.description.abstractCourse books are the most educational tools for the teachers and students. Thus, they affect education heavely.The aim of this study is based on the investigation of criteria used for content, formal appearance, measurement and valuation, language and expression in geography course book prepared by Ministry of national Education and used for the 10th grade of the secondary education.Both qualitative and quantitative research methods were used in this study. The questionnaire applied to 45 geography teachers. The reliability coefficient of the questionnaire was calculated as 0,79 by Cronbach?s alpha coefficient method and it was supposed that the samples which are chosen represent the universe.Geography teachers did not yhink that 10th grade of the secondary education geography course book had appropriate content and they found that there were problems in the cognitive levels of course book.Key Words: Secondary education, Geography, 10th Grade Geography Course Book, Investigationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectCoğrafyatr_TR
dc.subjectGeographyen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title10. sınıf coğrafya ders kitabının incelenmesi
dc.title.alternativeThe investigation of the secondary school 10th class geography textbook
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentCoğrafya Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmGeography lesson
dc.subject.ytmSecondary education schools
dc.subject.ytmGeography teaching
dc.subject.ytmTextbooks
dc.subject.ytmHigh schools
dc.identifier.yokid363900
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid253929
dc.description.pages94
dc.publisher.disciplineCoğrafya Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess