Show simple item record

dc.contributor.advisorAda, Şükrü
dc.contributor.authorYildirim, İsa
dc.date.accessioned2021-04-26T19:30:37Z
dc.date.available2021-04-26T19:30:37Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/536411
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı birçok ilköğretim okulunda öğretmenlerin karşılaştıkları sınıf içi disiplin sorunları ile bu sorunları sergileyen öğrencilerin ana baba tutumları arasında anlamlı bir ilişkisinin olup olmadığını ortaya çıkarmaktır. Sınıf içi disiplin sorunları birçok çalışmada sadece öğretmeni rahatsız eden davranışlar olarak ele alınırken, bu çalışmada sınıf içinde öğretmeni rahatsız etmeyen, öğrencinin sağlıklı gelişimi için öğrencide gözlenmesi gereken, fakat gözlenmeyen davranışlar da aşırı kontrollü disiplin sorunları olarak ele alınmıştır. Öğrencilerin sınıf içinde göstermiş oldukları disiplin sorunları aşırı kontrollü disiplin sorunları ve kontrolsüz disiplin sorunları olmak üzere iki tür olarak incelenmeye çalışılmıştır.Araştırma evrenini Erzurum İli Yakutiye İlçesi İlköğretim okullarındaki 7. ve 8. Sınıf kız ve erkek öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırma evreninde amaçlı örneklem yoluyla gelir düzeyi yüksek, orta ve düşük olmak üzere 4 okul belirlenmiş, yaklaşık 40 öğretmen, 399 öğrenci araştırmanın örneklemini oluşturmuştur.İlk olarak Kuzgun ve Eldeleklioğlu'nun geliştirmiş olduğu ana baba tutum ölçeği örneklem gurubundaki öğrencilere uygulanarak öğrencilerin ana baba tutum puanları ortaya çıkarılmıştır. Daha sonra ana baba tutum puanları öğrenilen bu öğrencilerin sınıf içi disiplin sorunları öğretmenleri tarafından, Humhreys'in konu ile ilgili yapmış olduğu çalışmadan faydalanılarak oluşturulan, gözlem formuna aktarılmıştır. Veriler SPSS programına girilerek analiz edilmiştir.Sonuçta öğrencilerin demokratik ana baba tutumu puanı arttıkça sınıf içi disiplin sorunlarının azaldığı, otoriter ana baba tutumu puanı arttıkça sınıf içi disipinlin sorunlarının arttığı, ailenin ekonomik durumu iyileştikçe öğrencilerin sınıf içi disiplin sorunlarının azaldığı bilgilerine ulaşılmıştır.
dc.description.abstractThe end of this study is to bring to light whether there is a significant relationship between the classroom discipline problems which the teachers experience in most primary schools and the parental attitudes of the students who cause these problems.Classroom discipline problems are being tried to be examined as stritcly controlled and uncontrolled discipline problems.The students from different primary schools at Erzurum/ Yakutiye County forms the research area.These students are at 7 th and 8 th grade. Four schools have been selected at the research area by means of orianted sample. Approximately 40 teachears, 399 students formed the research sample.Firstly, parental attitude scores were uncovered by applying parental attitudes scale which was developed by Kuzgun and Eldeleklioğlu to the students who were in the sample group. Later, classroom discipline problems of these students whose parental attitude scores were learned were transfered to the observation form which was formed by means of Humphreys?s studies about the issue.Data were analyzed by means of SPSS program.As a result researchers accessed the information that as the democratic parental attitude scores increased the discipline problems in the classroom decreased and as the authoritarian parental attitude scores increased the discipline problems increased as well. As the economic status of family increased discipline problems in the classroom reduced.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSınıf içi disiplin sorunları ile ana baba tutumları arasındaki ilişki
dc.title.alternativeRelationship between parental attitudes and classroom discipline problems
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Eko. Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmIn-class interaction
dc.subject.ytmParents attitude
dc.subject.ytmBehavior of student
dc.subject.ytmErzurum
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmDiscipline
dc.subject.ytmIn-class behaviors
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.identifier.yokid365948
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid263795
dc.description.pages166
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess