dc.contributor.advisor | Feyzioğlu, Nesrin | |
dc.contributor.author | Kirbaş, Beyhan | |
dc.date.accessioned | 2021-04-26T19:30:35Z | |
dc.date.available | 2021-04-26T19:30:35Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/536364 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, İlköğretim yedinci sınıf öğrencilerinin yaratıcı yazma çalışmalarında yaptıkları yazım, noktalama kurallarının uygulanması ve plânlama hataları tespit edilmeye çalışılmıştır.Araştırmanın evrenini, Erzurum'un değişik ilçelerinden seçilen Şair Nef'i İlköğretim Okulu, Polis Amca İlköğretim Okulu, Evliya Çelebi İlköğretim Okulu, Gazi Ahmet Muhtar Paşa Y.B. İlköğretim Okulu, Kâzım Yurdalan İlköğretim Okulundaki yedinci sınıf öğrencileri oluşturmaktadır.Uygulama ilk olarak Polis Amca İlköğretim Okulu 7/A sınıfında uygulanmış ve daha sonra seçilen ilköğretim okullarının yedinci sınıflarından bir şubeye uygulanmıştır.Yaratıcı yazma tekniğiyle oluşturulan yazma çalışmaları; öğrenim görülen okul, cinsiyet, babanın eğitim durumu, annenin eğitim durumu, kitap okuma alışkanlığı, kitap okuma türü gibi değişkenler esas alınarak incelenmiştir. Seçilen ilköğretim okullarının Erzurum'un sosyo-ekonomik bakımından farklı eğitim bölgelerinden olmasına dikkat edilmiştir. Araştırmada toplanan verilerin analizinde dört farklı istatistiksel analiz uygulanmıştır. Bunlar: ?Ki-kare test, ?t testi?, ?Tek Yönlü Varyans analizi?, ?LSD Post Hoc testi?. Bu analiz bilgisayarda SPSS for Windows 12.00 istatistik paket programı ile yapılmıştır.Sonuç olarak öğrencelerin yaratıcı yazma çalışmaları, öğrenim gördükleri okul, cinsiyet, babanın eğitim durumu, annenin eğitim durumu, kitap okuma alışkanlığı, kitap okuma türü gibi değişkenlere göre farklılık gösterdiği tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Yaratıcı yazma çalışmaları, yazım, noktalama, planlama | |
dc.description.abstract | In this study, writing, practice of the punctuation rules, planning faults of seventh grade primary school students in creative writing activities were examined.The sample of the study consists of primary school students in their seventh grade, from different schools, including Şair Nef?i, Polis Amca, Evliya Çelebi, Gazi Ahmet Muhtar Paşa Y.B, Kâzım Yurdalan Primary Schools from different parts of Erzurum.The study was first carried out in 7/A classroom in Polis Amca Primary School, and, then, applied to seventh grade students from different primary schools selected.Writing activities by creative writing technique were examined on the basis of variables such as the school offering education, gender, parents? education level, reading habits and the type of book read. It was of great importance that the primary schools selected were from different parts of Erzurum in terms of socio-economic structure. Four different statistical analyses were carried out in the analysis of data collected in the study: ?Chi-square test, ?t test?, ?One-way Variance analysis?, ?LSD Post Hoc test?. This analysis was made through SPSS for Windows 12.00 statistical packet program. At the end of the study, it was found out that students? creative writing activities varied with variables such as the school offering education, gender, parents? education status, reading habits and the type of book read.Key Words: Creative writing activities, writing, punctuation, planning | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Yeni Türkçe ders programına göre ilköğretim yedinci sınıf öğrencilerinin yaratıcı yazma çalışmalarının yazım noktalama ve planlama açısından değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | Evaluation of seventh grade primary school students? creative writing activities in terms of writing, punctuation and planning according to the new Turkish curriculum | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.subject.ytm | Turkish lesson | |
dc.subject.ytm | Writing | |
dc.subject.ytm | Planning | |
dc.subject.ytm | Turkish education | |
dc.subject.ytm | Write | |
dc.subject.ytm | Curriculum | |
dc.subject.ytm | Creativity | |
dc.subject.ytm | Punctuation marks | |
dc.identifier.yokid | 366560 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 263837 | |
dc.description.pages | 161 | |
dc.publisher.discipline | Türkçe Öğretmenliği Bilim Dalı | |