Show simple item record

dc.contributor.advisorFeyzioğlu, Nesrin
dc.contributor.authorKirbaş, Beyhan
dc.date.accessioned2021-04-26T19:30:35Z
dc.date.available2021-04-26T19:30:35Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/536364
dc.description.abstractBu araştırmada, İlköğretim yedinci sınıf öğrencilerinin yaratıcı yazma çalışmalarında yaptıkları yazım, noktalama kurallarının uygulanması ve plânlama hataları tespit edilmeye çalışılmıştır.Araştırmanın evrenini, Erzurum'un değişik ilçelerinden seçilen Şair Nef'i İlköğretim Okulu, Polis Amca İlköğretim Okulu, Evliya Çelebi İlköğretim Okulu, Gazi Ahmet Muhtar Paşa Y.B. İlköğretim Okulu, Kâzım Yurdalan İlköğretim Okulundaki yedinci sınıf öğrencileri oluşturmaktadır.Uygulama ilk olarak Polis Amca İlköğretim Okulu 7/A sınıfında uygulanmış ve daha sonra seçilen ilköğretim okullarının yedinci sınıflarından bir şubeye uygulanmıştır.Yaratıcı yazma tekniğiyle oluşturulan yazma çalışmaları; öğrenim görülen okul, cinsiyet, babanın eğitim durumu, annenin eğitim durumu, kitap okuma alışkanlığı, kitap okuma türü gibi değişkenler esas alınarak incelenmiştir. Seçilen ilköğretim okullarının Erzurum'un sosyo-ekonomik bakımından farklı eğitim bölgelerinden olmasına dikkat edilmiştir. Araştırmada toplanan verilerin analizinde dört farklı istatistiksel analiz uygulanmıştır. Bunlar: ?Ki-kare test, ?t testi?, ?Tek Yönlü Varyans analizi?, ?LSD Post Hoc testi?. Bu analiz bilgisayarda SPSS for Windows 12.00 istatistik paket programı ile yapılmıştır.Sonuç olarak öğrencelerin yaratıcı yazma çalışmaları, öğrenim gördükleri okul, cinsiyet, babanın eğitim durumu, annenin eğitim durumu, kitap okuma alışkanlığı, kitap okuma türü gibi değişkenlere göre farklılık gösterdiği tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Yaratıcı yazma çalışmaları, yazım, noktalama, planlama
dc.description.abstractIn this study, writing, practice of the punctuation rules, planning faults of seventh grade primary school students in creative writing activities were examined.The sample of the study consists of primary school students in their seventh grade, from different schools, including Şair Nef?i, Polis Amca, Evliya Çelebi, Gazi Ahmet Muhtar Paşa Y.B, Kâzım Yurdalan Primary Schools from different parts of Erzurum.The study was first carried out in 7/A classroom in Polis Amca Primary School, and, then, applied to seventh grade students from different primary schools selected.Writing activities by creative writing technique were examined on the basis of variables such as the school offering education, gender, parents? education level, reading habits and the type of book read. It was of great importance that the primary schools selected were from different parts of Erzurum in terms of socio-economic structure. Four different statistical analyses were carried out in the analysis of data collected in the study: ?Chi-square test, ?t test?, ?One-way Variance analysis?, ?LSD Post Hoc test?. This analysis was made through SPSS for Windows 12.00 statistical packet program. At the end of the study, it was found out that students? creative writing activities varied with variables such as the school offering education, gender, parents? education status, reading habits and the type of book read.Key Words: Creative writing activities, writing, punctuation, planningen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYeni Türkçe ders programına göre ilköğretim yedinci sınıf öğrencilerinin yaratıcı yazma çalışmalarının yazım noktalama ve planlama açısından değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvaluation of seventh grade primary school students? creative writing activities in terms of writing, punctuation and planning according to the new Turkish curriculum
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmTurkish lesson
dc.subject.ytmWriting
dc.subject.ytmPlanning
dc.subject.ytmTurkish education
dc.subject.ytmWrite
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmCreativity
dc.subject.ytmPunctuation marks
dc.identifier.yokid366560
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid263837
dc.description.pages161
dc.publisher.disciplineTürkçe Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess