Show simple item record

dc.contributor.advisorAda, Şükrü
dc.contributor.authorKarabacak, Muammer
dc.date.accessioned2021-04-26T19:30:34Z
dc.date.available2021-04-26T19:30:34Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/536347
dc.description.abstractBu çalışma, özel öğretim kurumlarındaki yöneticilerin yönetsel yaklaşımlarının öğretmen ve yönetici görüşleri çerçevesinde ele alınmış olup öğretmen ve yöneticilerin özel okul ve devlet okulunda çalışmasına göre, öğretmen ve yöneticilerin kıdem ve derecelerine göre, öğretmen ve yöneticilerin cinsiyet değişkenlerine göre öğretmen ve yöneticilerin hangi tür okulda çalıştığına göre değerlendirilmesi ele alınmış olup yapılan ölçme araçları ile aralarında anlamlı bir fark olup olmadığı ortaya konulmuştur.Bu araştırmanın evrenini, 2009 ? 2010 Eğitim Öğretim yılında, Erzurum ili ve ilçelerinde Özel Öğretim Kurum ve Okullarında görev yapan öğretmen ve yöneticiler oluşturmaktadır. Araştırmaya 200 öğretmen, 15 de yönetici katılmıştır.Anketin ilk bölümünde ankete katılanların kişisel bilgilerinden oluşan 5 soruluk bilgi formu, ikinci bölümde ise Özel öğretim kurum ve okullarında görev yapan öğretmenlere, yöneticilerin yönetsel yaklaşımlarının öğretmenlere etkisini belirlemeye yönelik olması gereken ve yapılmakta olan mevcut durumun bilgilerine ait 40 soru bulunmaktadır.Özel öğretim kurum ve okullarında görev yapan yöneticilere, yöneticilerin yönetsel yaklaşımlarının olması gereken ve yapılmakta olan mevcut durumun etkisini belirlemeye yönelik 40 soru bulunmaktadır.Yapılan incelemelerde öğretmen ve yöneticilerin iki ankete verdikleri soruların birbiriyle karşılaştırılmasına çalışılmıştır.
dc.description.abstractIn this study, managment approaches of the managers in private education instituon were evaluated in point of view of teacher and manager aspect, and according to having job of managers and teachers in private and goverment schools, also according to their sonicrity and degree, and their sexual differences, and what kind of school they work, it is shown if there is a particular difference between weigh tools and them.Teachers and managers who work in private institutions and Schools in Erzurum, during 2009-2010 education term, consist nature 200 teachers and 15 managers.There is a information, form, which includes 5 personal questions abaut participants of questionnaire, onthe first chapter; on the second chapter, there are 40 questions which belong to information of present stuation that is being contucted and aim of these questions is to determine effect of the management approaches of the managers on the teachers who work at private institution and Schools.There are 40 questions to determine effect of the present stuation that is contucted and effect of the management approaches of the managers on managers who Works at private institution and Schools.İt is tried to compare the answers of teachers and managers in two different questionnaireen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖzel öğretim kurumlarındaki yöneticilerin yönetsel yaklaşımlarının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
dc.title.alternativeTe evaluation of the approaches of the headmasters in private educationel schools from the perspective of teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmManagement
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmManagers
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmEducation establishments
dc.subject.ytmPrivate education
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmManagerial style
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmManegerial behavior
dc.identifier.yokid367435
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid263812
dc.description.pages154
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess