Show simple item record

dc.contributor.advisorAlver, Birol
dc.contributor.authorİnan, Ahmet
dc.date.accessioned2021-04-26T19:30:33Z
dc.date.available2021-04-26T19:30:33Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/536335
dc.description.abstractBu araştırmada ilköğretim II kademede ve ortaöğretimde öğrenimlerini sürdüren öğrencilerin internet bağımlılık durumları çeşitli değişkenlere göre incelenmiştir.Araştırmanın evrenini 2009-2010 eğitim-öğretim yılında Balıkesir ili Erdek ilçesinde ilköğretim II. kademede ve ortaöğretimde öğrenimlerini sürdüren öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise evrenden seçkisiz olarak belirlenen toplam 524 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada, öğrencilerin internet bağımlılık düzeylerini belirlemek için Young (1996a) tarafından geliştirilen ve Bayraktar (2001) tarafından uyarlama çalışmaları yapılan İnternet Bağımlılığı Ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde t testi, tek yönlü Varyans analizi (One Way Anova), Kruskal Wallis testi, Mann-Whitney U testi, Pearson Momentler Çarpımı, Korelasyon analizi ve Doğrusal Regresyon analizi kullanılmıştır Bu analizler SPSS for Windows 16.00 istatistik paket programıyla bilgisayarda gerçekleştirilmiştir.Araştırmada özetle şu bulgulara ulaşılmıştır: Öğrencilerin cinsiyetlerine göre internet bağımlılığı puan ortalamaları arasında erkelerin alehine anlamlı farklılaşma bulunmuştur. Öğrenim görülen sınıf düzeylerine göre internet bağımlılığı puan ortalamaları arasında anlamlı farklılaşma görülmüştür. Bu farkın 8. sınıflar ile 10. sınıflar; 11. sınıflar ile 6., 10. ve 12. Sınıfta öğrenim gören öğrenciler arasında olduğu bulgulanmıştır. Annelerinin eğitim düzeylerine göre öğrencilerin internet bağımlılığı puan ortalamaları arasında anlamlı farklılaşma bulunmuş ve anneleri üniversite mezunu olanların internet bağımlılık düzeylerinin anlamlı şekilde yüksek olduğu ve annenin eğitim düzeyi arttıkça bağımlılık düzeyinin arttığı görülmüştür. İnternete bağlanma yerine göre internet bağımlılık puanları arasında anlamlı bir farkın olduğu sonucuna ulaşılmış, bu farkın internete evinde bağlananların alehine olduğu görülmüştür. Evlerinde bilgisayar olup olmamasına göre internet bağımlılığı puan ortalamaları arasında evinde bilgisayarı olanların alehine anlamlı bir farklılaşma olduğu görülmüştür. Öğrencilerin internete bağlanma nedenlerine göre internet bağımlılık puan ortalamaları arasında anlamlı farklılaşma olduğu bulgusuna ulaşılmış bu farkın oyun oynayan ve chat yapanların alehine olduğu bulunmuştur. Öğrencilerin disiplinle ilgili işlem görüp görmediklerine göre internet bağımlılığı puan ortalamaları arasında disiplinle ilgili işlem gören öğrencilerin alehine anlamlı bir farklılaşma olduğu bulunmuştur. Öğrencilerin akademik başarı puanlarının internet bağımlılığına ait puanları anlamlı düzeyde yordadığı görülmüştür.
dc.description.abstractIn this study, the situation of the addiction to the internet of the students who continue their education in primary II. Stage and secondary schools has been examined by several variables.The students who continue their education in primary II. Stage and secondary schools in the education year of 2009-2010 in Balıkesir, Erdek are the universe of the study. 524 students who are determined randomly are the samples of the research. In order to determine the levels of the addiction to the internet of the students, the Internet Addiction Scale which was developed by Young (1996 a) and adaption studies made by Bayraktar (2001) was used in the research. One Way Anova, Kruskal Wall is, Moments of Pearson Product Mann Whitney U test and Linear Regression Analysis were used in the analysis of the data that has been obtained. These anlysis took place with the Statistical Package Program SPSS for Windows 16:00The following findings were reached extractly in the study: According to the sex of the students, a significiant differentation agains males has been found among the mean scores of Internet Addiction. According to the levels of the classes a significiant differentation has been seen among the mean scores of Internet Addiction. It is noticed that this difference has been between 8th grade classes and 10th, 11th grade classes and 6th, 10th grade classes and 12th. There has been found a significiant differentation among the mean scores of Internet Addiction according to the education level of their mothers and there has been seen a significiant increase. It has been found that there is a significiont differentation according to the place of connection to the internet and the difference is against the ones who make a connection to the internet from home. Depending on whether they have a computer at home or not, there has been seen a significiant differantation among the mean scores of Internet Addiction against the ones who have a computer at home. The finding has been reached that there has been a significiant differantation among the mean scores of Internet Addiction according to students reasons for connecting to the Internet and there has been found that this differantation is against those who play game and chat. Depending on whether the students had a disciplinary process or not, it is found that there has been a significiant differentation between the mean scores of Internet Addiction against the ones who had a disciplinary process. It is seen that the academic achievement scores of the students predict the scores of Internet Addiction significiantly.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim II. kademe ve ortaöğretim öğrencilerinde internet bağımlılığı
dc.title.alternativeThe internet addiction of the students in the primary and secondary education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmDependency
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmInternet use
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmComputers
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.identifier.yokid366709
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid263788
dc.description.pages103
dc.publisher.disciplineRehberlik ve Psikolojik Danışma Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess